Strona główna
Galeria Kontakt Ogłoszenia
Historia Ziemia
Wyszukaj na stronie


Pomnik do zburzenia
Stojący przy ul. Daszyńskiego pomnik, jeden z ostatnich wyszkowskich reliktów PRL-u, zostanie wkrótce rozebrany. Tzw. małpi gaj przy rondzie ma przemienić się w zielony skwerek, w którym z przyjemnością będą odpoczywali przechodnie, a nie tylko amatorzy picia trunków na świeżym powietrzu.
Wysoki pomnik przy zbiegu ulic Kościuszki i Daszyńskiego odsłonięto w 1978 r., w 34. rocznicę wyzwolenia Wyszkowa spod okupacji hitlerowskiej przez Armię Radziecką. Pamiątką po tym wydarzeniu jest artykuł w „Naszej Trybunie”. Wynika z niego, że w uroczystości uczestniczyli m.in. I sekretarz Komitetu Miejskiego PZPR Wacław Chrzanowski i attache wojskowej ambasady ZSRR płk Walentin Korżenko.
Czasy uroczystości, które odbywały się przed pomnikiem, dawno minęły. On sam niszczeje, tablica z napisem zniknęła, a skwer upodobali sobie amatorzy tanich trunków. Mieszkańcy Wyszkowa nazywają to miejsce „małpim gajem”. Co z pomnikiem zrobić, zastanawiały się już władze Wyszkowa poprzednich kadencji. Żadnych decyzji jednak nie podjęto. – Pomnik zostanie zburzony – mówi dziś burmistrz Grzegorz Nowosielski.
Pomnika nie ma już w projekcie skwerku przy rondzie przygotowanym przez architekta Wojciecha Smółkowskiego. Stylistycznie zbliżony jest do wykonywanego właśnie placu przed kościołem św. Idziego, również wg koncepcji Wojciecha Smółkowskiego. - Jest trochę zieleni, elementów architektury, woda. Powstanie ładny skwerek – mówi burmistrz.
Choć decyzję o zburzeniu pomnika burmistrz konsultował m.in. ze środowiskami kombatanckimi, zdaje sobie sprawę, że będzie miała przeciwników. Pamiątką po pomniku ma być płyta wmurowana w kostkę. – To nie jest jeszcze ostateczna decyzja, nie wiem, czy społeczeństwo takie rozwiązanie zaakceptuje – przyznaje Grzegorz Nowosielski. – Będziemy się jeszcze konsultowali z mieszkańcami.
Zagospodarowywanie skwerku władze gminy planują rozpocząć już w przyszłym roku.
SB
Wróć do listy artykulów z tego wydania
Komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami internautów. Redakcja Nowego Wyszkowiaka nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie możliwość przeredagowywania fragmentów komentarzy w sposób nie zmieniający ich przekazu, a w szczególnych przypadkach usuwania fragmentów lub całych komentarzy. Nie będziemy publikować opinii, które są wulgarne, obraźliwe, naruszające zasady współżycia społecznego, zawierają adresy www i e-mail oraz dane osobowe i teleadresowe, obrażają osoby publiczne, obrażają inne osoby uczestniczące w dyskusji, mogą łamać prawa autorskie, nie są zgodne z tematem komentowanego artykułu.
2009-12-02 17:19
~miki
i tym sposobem Geop napisał o co tak naprawdę chodzi. Pewnie znowu wielu się obruszy - no ale tak to jest prawda w oczy kole.
2009-12-01 22:12
~Geop
Oczywiście, rozwalmy wszystko co zostało po PRL. Już dojechaliście zakłady pracy, wyburzmy wszystko, postawmy kilka sklepów a resztę oddajmy kościołowi za 1/100 wartości.
2009-12-01 21:58
~miki
do po podstawówce. Ja także nie muszę niczego nikomu udowadniac - oprócz wykształcenia posiadam także kilkuletnie (jestem człowiekiem stosunkowo młodym) doświadczenie w pracy zawodowej. Nadal nie zgadzam się z Twoim zdaniem co do osób wyjeżdżających za granicę. Znam kilkanaście osób po studiach którzy musieli opuścic naszą kochaną ojczyznę bo nie potrafiła ona im zapewnic pracy. Za granicą kilkoro z nich daje sobie doskonale radę co niestety nie potwierdza Twoich teorii że są to nieudacznicy. Nieudaczny jest system panujący u nas i rządzący. A co do przywołanego PISU - u nas w Wyszkowie najlepszy przykład działania tej partii. Noi nie będę udawac że mój komentarz dotyczył właśnie prominentnego wyszkowskiego jej przedstawiciela.
2009-12-01 19:09
~po podstawówce
do "miki" po pierwsze - nikt nie chce żebyś komukolwiek udowadniał swoich kwalifikacji, bo nikogo to raczej nie interesuje, po drugie - uważam, że ludzie szukają swojej przyszłości za granicą z dwóch powodów, albo panujący system polityczny i społeczny nie pozwala im na dostatnią egzystencję w kraju (służba zdrowia) albo są na tyle niezaradni życiowo, że ich kwalifikacje zawodowe pozwalają im jedynie wyjechać za granicę i pracować przy najprostszych pracach na budowie, w restauracjach na zmywaku lub też przy hodowli trzody chlewnej. Więc pokaż mi te wybitne jednostki, które naprawdę piastują w firmach za granicą dobre wysokie stanowiska. (odsetek 0,001%) Po trzecie – swój spryt i znajomości osiągnąłem podczas kilkunastoletniej ciężkiej pracy zawodowej i wcale się tego nie wstydzę. Nauczyłem się pewnej rzeczy, że nie otrzymuje się w życiu niczego za darmo i dlatego nie oczekuje od życia sprawiedliwości, bo jej po prostu nie ma!!! Więc korzystałem i będę dalej korzystał ze swojego wyuczonego sprytu i opierał się będę zawsze na doradztwie i pomocy moich znajomych w sprawach, z którymi mam problemy i sam sobie z nimi nie radzę. Po czwarte – w pełni zgadzam się z tobą, że stanowiska Burmistrza czy Starosty powinni zajmować osoby z odpowiednimi kwalifikacjami, ale jak dobrze zauważył „obserwator” to kwalifikacje nie zawsze idą w parze z wykształceniem. No, ale PIS przygarnia wszystkich i obsadza się dokoła swoimi ludźmi bez względu na ich kwalifikacje.
2009-12-01 15:52
~...
Podzielasz opinię, a i tak tłuszcza zagłosuje i wybierze Sobczaków, Bocianów i innych.
2009-12-01 08:38
~obserwator
ja również podzielam opinie \"miki\"-ego chodź zastanawiam się głęboko czy faktycznie wykształcenie wyższe jest gwarancją posiadania odpowiednich kwalifikacji do piastowania tak ważnych funkcji w samorządzie? Ja też byłem studentem jednej z najbardziej renomowanych uczelni wyższych w tym kraju i nie oszukujmy się bo wszyscy wiemy jak jest na tych studiach, czego student się uczy i co z nich wynosi, dlatego z tymi kwalifikacjami po studiach to bym raczej tak nie przesadzał. Ja osobiście uważam że przede wszystkim doświadczenie zawodowe jest miarodajne w ocenie kwalifikacji niezbędnych na te stanowiska.
2009-12-01 00:26
~wykształciuch
Podzielam!
2009-11-30 17:59
~miki
do po podstawówce - nie muszę akurat nikomu udowadniac moich kwalifikacji - są one na tyle wystarczające że jestem dumny ze swojego poziomu wykształcenia i nie jestem po Pułtusku czy po Włodkowicu tylko po Uniwersytecie, dlatego nie mam żadnych kompleksów w tym zakresie. Twoje słowa na temat ludzi, którzy szukają swojej przyszłości za granicą są bardzo krzywdzące i świadczą tylko o twoim poziomie intelektualnym i \"zasadach\" które reprezentujesz. Byc może że jest wielu leniuchówi i lekkoduchów ale są też jednostki wybitne - nie mające niestety tyle sprytu i znajomości co Ty. Dlatego Twoje słowa w tym zakresie są conajmniej niestosowne. A co do włodarzy naszego miasta nie zmienię zdania po Twoim cudownym komentarzu. Uważam iż stanowiska burmistrza czy Starosty powinny piastowac nie osoby z układu tylko z odpowiednimi kwalifikacjami. Myśle, że większośc naszego społeczeństwa jednak podziela moją opinię.
2009-11-29 18:31
~po podstawówce
no "miki" to dobrze że "...żal d... ściska..." bo znaczy to że jesteś zazdrosny a to znowu znaczy że zależy ci na tym mieście. Poza tym nie obrażaj ludzi którzy nie posiadają wyższego wykształcenia bo jak chcesz to mogę ci podać przykłady mnóstwa ludzi którzy po ukończeniu uczelni typu wyższe szkoły w Pułtusku lub Wyszkowie są nadal niedorjadmi życiowymi bo nie potrafią poradzić sobie w życiu i nadal wydaje im się że oni powinni coś dostać bo mają wyższe wykszatłcenie - WIELKI BŁĄD. Pamiętaj, że "...nie szata zdobi człowiek jeno cnoty a obyczaje..." i to że ktoś ma wyższe wykształcenie nie czyni go lepszym i bardziej wartościowym pracownikiem. Wiesz kto wyjeżdza za chlebem za granicę - ludzie co nie potrafią odnaleźdź się w kraju, lenie i lekkoduchy, ludzie bez inicjatywy, a jak uważasz że tam jest lepiej to też możesz wyjechać w każdej chwili nikt cię tu nie trzyma.
2009-11-29 16:23
~miki
do ikim - z całym szacunkiem, po pierwsze nie mili tylko miki, po drugie i tak czuję się obrażony na naszą szanowną społecznośc skoro reprezentują mnie osoby nie mające wyższego wykształcenia - wiadomo o kogo chodzi. Może z małpami przesadziłem ale niestety żal d... ściska skoro nasza młodzież wyjeżdża (po wyższych studiach) za granicę za chlebem a w samorządzie rządzą nieuki. Co do pomnika to szanowne władze łącznie z Burmistrzem pewnie same nie wiedzą na czyją cześc ten pomnik powstał. Brak kompetencji i ignorancja.
2009-11-27 20:54
~wfm socjalny
prosze po rozebraniu pomnika oddac orly robione za pieniadzw pracownikow wfm w jednej z upadych stoczni, tymze pracownikom.Orly sa zrobione blachy miedzianej i po sprzedaniu uzyskana kwota zasili fundusz emerytow wfm.
2009-11-27 08:05
~ikim
Z całym szacunkiem, Mili. Nie obrażaj zwykłych ludzi, żebyś sam nie ozstał obrażony.
2009-11-26 22:09
~miki
Małpy to siedzą w Starostwie i Gminie- spójrzcie na te karykaturalne postacie bez kompetencji na stołkach - nie potrzeba po krzakach szukac.
2009-11-26 21:26
~wawa
Niestety pysio ma duzo racji.Za tzw. komuny,okoliczne wioski byly sypialniami. Do pracy w Wyszkowie przyjezdzaly codziennie tysiace ludzi.Jezeli chodzi o ten pomnik WIATROCHRON ,ta sciane nalezy rozebrac.Armia ktora przyszla ze wschodu wprowadzila jednak na swoich bagnetach Stalinowski porzadek a nie wolnosc dla polakow.Wspolpracujmy z Kazachstanem i innymi republikami bylego ZSRR .W bezposrednich kontaktach z Armenia,Tadzykistanem,Gruzja,Ukraina i innymi wyrazmy swoja wdziecznosc za oswobodzenie . Jednak to jest pomnik Armii Czerwonej zbrodniczego mocarstwa ZSSR
2009-11-26 11:04
~ja
Rozebrać w cholerę i żadnych tablic więcej nie montować!!!!!!!!!!! Na skrz. Pułtuskiej i Swińskiego naćkali tablic i nby nagrobków,że wygląda to jak fragment cmentarza!!!!!!
2009-11-26 10:31
~dyzio
P.Smółkowski poprostu gospodaruje sobie teren przy domu, żeby mieć ładny widok z okien, a wszystko za cudze pieniądze.
2009-11-26 09:26
~flop
nie stawiajcie żadnych pomników ani tablic bo i tak nie ma się kto nimi opiekować. Co do projektu to faktycznie jakiś cienki jest. Nie wiem kto go robił i ile za to wziął kasy ale uważam, że koncepcja architektoniczna jest nudna, szara i do d...y.
2009-11-26 08:21
~nacia
Czy plan obejmuje likwidację ruiny znaldującej się obok planowanego skweru ?
2009-11-25 23:14
~Stary Wyszkowianin
Ktoś tu myli pomniki z grobami na cmentarzu,a to zasadnicza różnica.Żołnierzom można cześć oddawać w miejscach ich pochówku,to nie podlega dyskusji ,a pomniki są stawiane systemowi.To przedewszystkim pomnik Armii Czerwonej
2009-11-25 16:21
~Blemia
Należało by ten pomnik odnowić zrobić wokół niego ładne otoczenie z zielenią i kwiatami. I wtedy zaprosić do Wyszkowa Putina lub Miedwiediewa na otwarcie odnowionego pomnika żołnierzy radzieckich. I świat usłyszałby o Wyszkowie, to by była promocja Wyszkowa i pojednanie narodów.
2009-11-25 14:25
~()
tylko trzeba brać pod uwagę fakt, że to nie jest pomnik sekretarza POP, lenina, stalina, czy kogoś tam innego, to pomnik dla poległych, prostych ludzi, którzy wcześniej nie wiedzieli gdzie jest polska, a bez względu na narodowość szli na przód, bo z tyłu było tylko NKWD i tu oddali swoje życie, a ich rodziny nie miały nawet możliwości ich pochować, pamięć im się należy i koniec! rok temu przejeżdżając przez pułtusk zajechałem na cmentarz żołnierzy rosyjskich czy jak ktoś woli radzieckich i ilu tam spoczywa ludzi którzy dziś nie byliby obywatelami ZSRR tylko krajów niepodległych, szanujmy pamięć poległych prostych niewinnych ludzi, bo i naszych nikt nie uszanuje, a dzierżyński jakby miał się jeszcze raz pojawić w wyszkowie to sam chętnie kopne go w d ......
2009-11-25 13:51
~Stary Wyszkowianin
A najlepiej zburzyć go uroczyście,np w sylwestra,z fajerwerkami,jak Felka na Placu Bankowym ,z oklaskami
2009-11-25 13:40
~Stary Wyszkowianin
Na Białorusi powiadają: kto żyjąc w Polsce jest pesymistą,niech przyjedzie na Białoruś,odrazu stanie się optymistą.
2009-11-25 13:35
~Stary Wyszkowianin
Nikt Tobie nie broni się zamieniać.Zamień się np. z jakimś Koreańczykiem albo bliżej,z Białorusinem
2009-11-25 13:31
~Do Starego Wyszkowianina (pysio)
Chętnie zamienił bym dzisiejszy Wyszków na ten z czasów Gierka. Wtedy życie tu miało sens. Teraz jest dopiero marazm i beznadzieja. A nasza lokalna władza nic nie zbudowała ale chętnie będzie burzyć.
2009-11-25 13:29
~Stary Wyszkowianin
Panie Burmistrzu popieram,nareszcie.Tylko poco tam znów umieszczać jakieś tablice? Można by jeszcze zrobić tam jakąś ładną kafejkę,restaurację,byłby wtedy gospodarz,a sam skwerek bez dozoru znów może stać się miejscem dla menelstwa
2009-11-25 13:24
~ja
A Ja idę obsikać go ostatni już może raz,ech łza się w oku kręci...
2009-11-25 13:11
~precz od pomnika panie Nowosielski
To co jest na tym obrazku (w artykule powyżej), to chałtura, pozbawiona jakiegokolwiek artyzmu. Lepiej zostawić stary pomnik. Przez tyle lat nikomu nie przeszkadzał. Władze zamiast za pomniki, niech się wezmą za drogi.
2009-11-25 13:07
~zostawić pomnik
Nie wolno rozbierać tego pomnika. Jest wpisany do rejestru zabytków. Władze powinny o tym wiedzieć. Jak tak można? Ten pomnik jest świetny. Wyraża Wyszków i beznadziejność życia w tym mieście.
2009-11-25 13:04
~Stary Wyszkowianin
"Gdyby nie komuniści to Wyszków liczyłby 3 tys.mieszkańców" - To oni tak lubili się rozmnażać? Po dobroci czy siłą ?
2009-11-25 12:56
~pysio
Tak komuniści kochali Wyszków. Było tu niesamowicie dużo zakładów pracy jak na tak małe miasto. Gdyby nie komuniści to Wyszków dzisiaj liczył by góra 3 tys. mieszkańców. Od 1989 nic nowego tu nie powstało. KOMUNO WRÓĆ!
2009-11-25 11:44
~fotograf
W Wyszkowie jest pełno "małp " gdzie one się teraz podzieją ;)
Czytaj w aktualnym numerze
Wiadomości z miasta
Twarzą w twarz, na scenie, a nie w wirtualnym świecie smartfonów spotkały się współczesne dzieci i nastolatki w kolejnym Tanecznym Deptaku. Twórcy...
Sport
W weekend na parkietach Hali WOSiR odbyły się finały mazowieckich igrzysk młodzieży w piłce siatkowej chłopców. Reprezentujący gospodarzy zespół UKS Polonez...
Czytelnicy napisali
01.06.2016r. w prezencie z okazji Dnia Dziecka, rodzice z grupy „Żabki” pod czujnym okiem Pani Magdaleny Łyszkowskiej i Moniki Ponichtera przygotowali przedstawienie...
Wiadomości z powiatu
W Młodzieżowej Parafiadzie ku czci Świętego Jana Pawła II Przyjaciela Młodych, która odbyła się  8 czerwca w Porębie, wzięły udział reprezentacje...
Kultura
Wyszkowska biblioteka włączyła się w ogólnopolską akcję Noc Bibliotek „Wolno czytać”, która upłynęła pod znakiem Henryka Sienkiewicza i...

strony www Warszawa