Strona główna
Galeria Kontakt Ogłoszenia
Historia Ziemia
Wyszukaj na stronie


Radni przeciwni zwolnieniu z TVP Karola Pękula
Radni miejscy na nadzwyczajnej sesji 7 grudnia odmówili wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym Karolem Pękulem, zatrudnionym w Telewizji Polskiej SA. - Czuję się zaszczycony takim stanowiskiem rady – podziękował radnym Karol Pękul.
Na listopadowej sesji rada powołała doraźną komisję w składzie: Wojciech Pakieła – przewodniczący, Marek Głowacki, Wojciech Łysik, która miała wyjaśnić okoliczności związane z zamiarem rozwiązania przez Telewizję Polską SA stosunku pracy z radnym miejskim Karolem Pękulem  i przedstawić radnym propozycję stanowiska w tej sprawie.
Protokół z prac komisji odczytał na sesji Wojciech Pakieła.
W poniedziałek, 7 grudnia komisja spotkała się z Wiesławem Zawiślakiem, dyrektorem w Biurze Zarządu TVP. Poinformował on, że przyczyną zamiaru zwolnienia są nieprawidłowości przy dokonywaniu zwolnień 4 dyrektorów regionalnych TVP. Na pytanie członków komisji, czy radny Pękul podpisywał te wypowiedzenia, dyrektor odpowiedział, że wypowiedzenia podpisywał prezes Piotr Farfał, a Karol Pękul tylko je wręczał; wszystkie wypowiedzenia doręczono w trybie kodeksowym.
Kolejnym zarzutem było rozwiązanie umowę o pracę bez wypowiedzenia prokurentowi oraz dwóm dyrektorom zarządu, wg dyr. Zawiślaka nie do końca zgodnie z Kodeksem pracy. W żadnej ze spraw dyrektor nie przedstawił członkom komisji dokumentów potwierdzających naruszenie prawa przez radnego Pękula.
Członkowie komisji rozmawiali też ze Sławomirem Stypułkowskim,  dyrektorem Biura Audytu TVP SA, który poinformował, że w przypadku naruszenia prawa lub nieprawidłowości w działalności biur zarządu kierowany jest wniosek o przeprowadzenie kontroli do Biura Audytu. W sprawie K. Pekula taki wniosek nie wpłynął. Dodał, że w biurze, którego dyrektorem jest radny Pękul, była kontrola Państwowej Inspekcji Pracy i nie było do niego zastrzeżeń (zastrzeżenia były do jego poprzednika).
Natomiast Jarosław Najmoła, przewodniczący KZ NSZZ Solidarność w TVP przekazał, że wielokrotnie prowadził spory z K. Pękulem, jednak w jego działaniach nigdy nie dopatrzył się łamania prawa, a przeciwnie, radny Pękul często doprowadzał do ugodowego załatwienia spraw.
7 grudnia komisja rozmawiała również z radnym Pękulem, który powiedział, że przy wykonywaniu czynności związanych ze świadczoną pracą nie doszło do żadnych naruszeń prawa.
W wyniku zebranego materiału komisja stwierdziła, ze nie można jednoznacznie stwierdzić, czy wypowiedzenie stosunku pracy radnemu Karolowi Pękulowi ma związek z wykonywaniem funkcji radnego; nie można jednak tego wykluczyć. Komisja zaproponowała, by odmówić wyrażenia zgody na rozwiązanie z stosunku pracy z Karolem Pękulem.
Radni jednogłośnie (19 za) poparli ten wniosek.
- Czuję się zaszczycony takim stanowiskiem rady – podziękował radnym Karol Pękul. – Bez względu na to, czym motywował chęć zwolnienia mnie dyrektor Zawiślak, to chciałbym, żebyście byli przekonani, że nigdy w ciągu ośmiu lat pracy w telewizji nie złamałem prawa. Gdybym je złamał, byłbym zwolniony w trybie artykułu 52. To jest taka gra, nie będę jej oceniał, na bardzo niskim poziomie.          
ES
Wróć do listy artykulów z tego wydania
Komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami internautów. Redakcja Nowego Wyszkowiaka nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie możliwość przeredagowywania fragmentów komentarzy w sposób nie zmieniający ich przekazu, a w szczególnych przypadkach usuwania fragmentów lub całych komentarzy. Nie będziemy publikować opinii, które są wulgarne, obraźliwe, naruszające zasady współżycia społecznego, zawierają adresy www i e-mail oraz dane osobowe i teleadresowe, obrażają osoby publiczne, obrażają inne osoby uczestniczące w dyskusji, mogą łamać prawa autorskie, nie są zgodne z tematem komentowanego artykułu.
2011-11-15 09:38
~g1
Jakim trzeba być człowiekiem... zaskoczyć przygnębionego faceta zdjęciem a potem wysmiewać go? Fajnie tak krytykować z ukrycia? Kto zWas miał odwage powiedzieć mu w oczy , co o Nim myśli?
2009-12-14 21:25
~Jana
Nie bardzo romumiem. Krzywdził Pękul czy jego szefowie?
2009-12-14 19:34
~Albin
Widze,ze bronia p.Pekula podobni do niego;Fotka,rzeczywiscie zalosna.A zarost chyba nie swiezy.
2009-12-14 19:28
~czytelnik 2
Zgadzam sie z komentarzem,ktory napisany jest przez - pi Nosil wilk razy kilka...Krzywda ludzka zawsze wraca,poniewierac ludzmi oznacza nie szanowac samego siebie.Tak p.Pekul,musi pan sobie uswiadomic,ze pana piec minut dobiega konca .Ku przestrodze innym podobnym do niego - na was tez przyjdzie czas .Krzywdy ludzi,ktorymi manipulowaliscie powroca do was.W przyrodzie nic nie ginie .
2009-12-14 19:25
~a w Rząśniku w urzędzie wakaty
Jaki problem. Na L-4, albo desant do Rząśnika w ślad za Curułem.
2009-12-14 19:25
~;)
dziunia, nie znasz sprawy, nie znasz pana P. i jeszcze się nie myjesz. Wstyd!
2009-12-14 11:33
~dziunia
cała ta sprawa śmierdzi. Nie znam pana P., ale wygląda jak dziadek z PZPN.
2009-12-14 10:53
~ja
jeżeli to prawda co pisze ,,czytelnik" to wstyd dla całego miasta gdzie liczą się tyko pieniądze panie radny a nie kompetencje i partyjne kolesiosto.
2009-12-13 23:34
~niezadowolony obserwator
A co Wy Go tak bronicie. Niejedna osoba w Polsce została zwolniona z pracy . Tak to bywa.
2009-12-13 23:16
~wyszkowianin
Karol Pekul pracował [pracuje?] w kadrach, tak więc sprawy przyjęć do pracy i zwolnień musiały przez 8 lat przechodzić przez jego biuro. Dlatego zgadzam się z xyz - po co te obelgi pod adresem radnego?
2009-12-13 22:45
~xyz
Nie jestem w stanie nic powiedzieć na ten temat bo nie znam szczegułów tej sprawy i podejrzewam że nikt z tych którzy wyrazili tu swoje "zdanie" (czyt. obelgi skierowane w radnego) ich nie zna. To jest opinia o którą poprosił nowy prezes i ją dostał. Pracując przez osiem lat na poważnym stanowisku w poważnej instytucji i nagminnie łamać prawo byłoby ciężko, poprzednicy niczego się nie dopatrzyli a nowy prezes odrazu wyłapał nieprawidłowości?? Taki dziwny zbieg okoliczności. Z informacji zawartych powyżej można wywnioskować że są to pomówienia, a za fakty radny już by tam nie pracował.
2009-12-13 20:47
~lekarz
jak mnie zwalniają to "jest taka gra na niskim poziomie", jak ja zwalniałem to "nigdy nie złamałem prawa"- hipokryzja w czystym wydaniu. Do szanownych radnych - więcej umiaru i chłodnych głów i szacunku dla wyborców. W tym mieście jest wiele ważniejszych spraw
2009-12-13 14:03
~A.K.
Do "chlib". Na Twoje pytanie: "czym był gorszy Farfał od swoich poprzedników, choćby Wildsteina , Urbańskiego? Że miał młodość mniej chlubną?" mogę odpowiedzieć tylko starym angielskim przysłowiem: "Gentelmeni o faktach nie dyskutują, gentelmeni fakty znają"
2009-12-13 13:18
~chlib
A.K. - odchodząc od sprawy Pana Pękula - w czym był gorszy Farfał od swoich poprzedników, choćby Wildsteina , Urbańskiego? Że miał młodość mniej chlubną?
2009-12-13 12:13
~A.K.
Oczywiście nie należy mylić szefa z podwładnym ale ten podwładny miał wpływ, może nie na samą decyzję ale formę jej realizacji. Szef znajduje sobie gorliwych wykonawców i to dzięki nim może zrealizować swoją nieżyciową wizję. Takim wykonawcą był Pękul. Człowiek, który w takich sytuacjach wyłączy swoje człowieczeństwo zamieniając się w maszynę "bo tak każe szef" wymaga ostrożnego podejścia. Farfał był Pękulowi znaną osobą a czyny Farfała naganne. Jeżeli ktoś jest wykonawcą poleceń takiego szefa nie zasługuje na obronę. Moim zdaniem Pękul nie powinien być broniony przez Radę. Sam broił niech sam poniesie konsekwencje. Nie jest dobrze jeżeli lokalni politycy wykorzystują swoje uprawnienia wyłącznie do obrony swojego kolegi.
2009-12-12 21:10
~do kr.
No cóż, nie należy porównywać szefa z podwładnym.
2009-12-12 20:16
~kr
Jak on razem z prezesem zwalniał ludzi którzy tworzyli telewizję regionalną to było OK jak chcą jego zwolnić to bierze radę do pomocy.Jak można pracować w takiej atmosferze.
2009-12-12 10:07
~:(
jaki lament? Zwykła informacja z sesji.
2009-12-12 08:39
~()
o co teraz ten lament? dobrze wiedział jakie mogą być skutki tej gry, kogoś to i owszem, ale jak już jemu dobierają się do tyłka to buźka w podkuwkę
2009-12-11 18:42
~czytelnik
Zgoda Rady lub jej brak nie jest dla pracodawcy wiążąca. W Kodeksie Pracy istnieje wymóg posiadania takiej opinii - ot i wszystko. Pracodawca może ją wziąć pod uwagę lub też nie. Odwołanie z uchybieniem opinii Rady skutkuje dodatkowym wynagrodzeniem dla odwołanego w związku z niewłaściwym zwolnieniem z pracy. Żaden sąd nie przywróci na zajmowane kierownicze stanowisko. Ten zabieg może tylko poprawić zwalnianemu samopoczucie. Inna sprawa to dlaczego Pękul uczestniczył w tak kontrowersyjnych posunięciach kadrowych wespół z Farfałem? Wydaje się, że tym samym stanął po jednej ze stron i z przyczyn typowo politycznych poniewierał ludźmi i jak ich znam mądrzejszymi od siebie. Nie jestem przekonany czy decyzja Rady miała wydźwięk merytoryczny czy też typowego układu kolesiowskiego. Istni
2009-12-11 11:17
~gul
słuchaj chlib- jakie podatki się płaci w Polsce? Poczytaj w internecie lub idź do Urzędu Skarbowego. Widocznie jesteś na czyimś "garnuszku" więc nie wiesz ile za ciebie inni płacą. Co do ochrony radnego jest iluzoryczna , kwestia zgody rady jest przesłanką formalną . Więcej nie dodam , bo wiedzę uważasz za mądrzenie się.
2009-12-10 18:44
~chlib
Przepraszam gul, przeczytaj sobie najpierw o ochronie prawnej radnego, a potem zabieraj głos. ciekawe, jakie ty podatki płacisz, ze tak się głupio mądrzysz?
2009-12-10 11:44
~gul
przepraszam szanowny pan Pakieła udziela się jako prywatny prawnik K.Pękula, Czy z naszych podatków. Ciekawa narodziła się nowa świecka tradycja., gmina interweniuje w sprawie zwalnianych pracowników, może zapisać się już w kolejkę....?
2009-12-10 11:39
~Jeryz
Wzdaje mi sie e jeden radnz nieiwele moe sam yrobi. Moe pryekonzwa innzch, yebz jego pomzsz wprowadyili w zcie, bo deczdentem jest rada, nie raddnz.
2009-12-10 10:24
~- Czuję się zadziwony takim stanowiskiem rady
To TVP tłumaczyła się radnym z Wyszkowa ze spraw zupełnie nie związanych z samorządem? Chyba z zaskoczenia ich wzięli, albo chodzili po telewizji wg wcześniej ustalonego klucza. A wrócili do Wyszkowa o "17 z ilomaś minutami".
2009-12-10 08:06
~wyszkowiak
A co Pan Pękul zrobił dla naszego miasta ? Nic, a tyle obiecywała w kampania na radnego,
2009-12-09 19:34
~:)
Różnie z tą decyzja radą bywa. Kilka lat temu wyraziła zgodę na zwolnienie z pracy radnego Curuła, widocznie wie, co robi.
2009-12-09 18:56
~bbb
a ja nie rozumiem co ma miejska rada w Wyszkowie do TVP? Czy już w tej Warszawie nikogo nie ma?
2009-12-09 15:10
~Jana
Moim zdaniem wstrętne jest takie polityczne zwalnianie. Ale to cały PiS - kto nie z nami, to przeciw nam
2009-12-09 14:37
~pi
Nosił wilk razy kilka... Nie współczuję. Niczym się nie zasłużył.
Czytaj w aktualnym numerze
Wiadomości z miasta
Najprawdopodobniej wymuszenie pierwszeństwa było przyczyną wypadku, do którego doszło w środę 15 czerwca na skrzyżowaniu ulic Zapole wczoraj Sikorskiego w Wyszkowie....
Sport
Sekundy dzieliły drużynę Bugu Wyszków od całkowitej kompromitacji w postaci przegranej przed własną publicznością z jedną z najsłabszych drużyn ligi. Po Wkrze...
Czytelnicy napisali
01.06.2016r. w prezencie z okazji Dnia Dziecka, rodzice z grupy „Żabki” pod czujnym okiem Pani Magdaleny Łyszkowskiej i Moniki Ponichtera przygotowali przedstawienie...
Wiadomości z powiatu
Ponad 300 aut uczestniczyło w sobotnim, 11 czerwca, zlocie BMW, na który do Rząśnika zaprosili urząd gminy i BMW Klub Mazowsze. Miłośnicy tej marki mieli więc co...
Kultura
Wyszkowska biblioteka włączyła się w ogólnopolską akcję Noc Bibliotek „Wolno czytać”, która upłynęła pod znakiem Henryka Sienkiewicza i...

strony www Warszawa