Strona główna
Galeria Kontakt Ogłoszenia
Historia Ziemia
Wyszukaj na stronie


Tak ma wyglądać nasz salon miejski
Z zainteresowaniem radni miejscy przyjęli koncepcję programowo – przestrzenną zagospodarowania terenu przeznaczonego pod budowę ratusza, którą zaproponował Rafał Jakacki. Wyszkowski architekt proponuje wybudowanie nie tylko ratusza, ale i czterech oficyn, stworzenie placu miejskiego – przyjemnego miejsca spotkań i odpoczynku.
Wizję ścisłego centrum Wyszkowa (kwadrat między ulicami Sowińskiego, Bankową, 11 Listopada i Chopina) Rafał Jakacki zaprezentował w czwartek, 25 lutego. O swojej koncepcji mówił już wcześniej w rozmowie z NW (nr 02/2010). Podkreśla, że stworzył koncepcję programowo – przestrzenną terenu, a nie projekt ratusza, który wkrótce będzie przedmiotem konkursu.
Architekt przekonuje do większej inwestycji niż budowa samego magistratu z uwagi na panujący w centrum chaos architektoniczny: - Powinno być to miejsce spokojne, uporządkowane. Moim zdaniem, postawienie samego budynku ratusza byłoby niestosowne. Salon miejski powinien być wyznaczony przez kubaturę. Wokół jest tak dużo różnych budynków, że nie wiem, jak piękny byłby ratusz, zniknąłby między nimi. Poza tym budowa samego ratusza jest dość ryzykowna. Stąd pomysł, żeby go otoczyć. Zastanawialiśmy się, co zrobić, żeby stworzyć salon miejski, miejsce spotkań, miejsce dla wszystkich.
Dominującym elementem placu byłby 4-kondygnacyjny ratusz z 7-, a nawet 8-kondygnacyjną wieżą. Wokół placu projekt przewiduje budowę czterech oficyn z podziemnymi parkingami. Byłoby to miejsce na restauracje, sklepiki, siedziby banków, biur, pracowni. Pierścienie i fontanna w kształcie herbu Wyszkowa na samym środku symbolizowałyby centrum miasta. Do tego mała architektura, zieleń, stoliki, ławeczki, ciągi komunikacyjne. - Żeby ludzie z chęcią tam przychodzili i spędzali czas – mówi Rafał Jakacki.
Jego zdaniem miasto powinno zaprosić do współpracy prywatnych inwestorów, przy czym administratorem całości byłaby gmina. - To będzie bardzo atrakcyjne miejsce. Możemy spowodować, że inwestorzy, budując oficyny, zrealizują nam ratusz – przekonywał. Nie przewiduje również problemów z wynajmem powierzchni usługowych. O wprowadzeniu funkcji mieszkalnej nie ma natomiast mowy.
Znalezienie korzystnego rozwiązania na współpracę gminy z prywatnymi inwestorami to zadanie dla prawników. - Uważam, że cały cykl inwestycyjny trwałby 5 lat – uważa architekt.
Zapytany o architekturę, przekonywał do inwestowania w szlachetne okładziny np. drewniane, piaskowiec, wielowarstwowe ściany: – To musi być architektura subtelna, grzeczna, uporządkowana, zdobiona delikatnymi detalami, elegancka, łagodna, prosta.
- Koncepcja jest praktyczna, ciekawa, tylko szczypta tradycji powinna być – podsumował Adam Mickiewicz.
- Ale trudna w realizacji – dodał Jan Malinowski.
Radni narzekali trochę, że przedstawiono im tylko jedną koncepcję. – To ze względów finansowych – wyjaśnia burmistrz. - Może roboczo przygotujemy rysunki innych koncepcji, żeby radni mieli porównanie.
Burmistrzowi propozycja Rafała Ja-kackiego spodobała się. - Uważam, że jest ciekawa. Ale przeprowadzimy jeszcze konsultacje, badania rynku, czy na te funkcje znajdziemy chętnych – dodaje.
 SB
Wróć do listy artykulów z tego wydania
Komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami internautów. Redakcja Nowego Wyszkowiaka nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie możliwość przeredagowywania fragmentów komentarzy w sposób nie zmieniający ich przekazu, a w szczególnych przypadkach usuwania fragmentów lub całych komentarzy. Nie będziemy publikować opinii, które są wulgarne, obraźliwe, naruszające zasady współżycia społecznego, zawierają adresy www i e-mail oraz dane osobowe i teleadresowe, obrażają osoby publiczne, obrażają inne osoby uczestniczące w dyskusji, mogą łamać prawa autorskie, nie są zgodne z tematem komentowanego artykułu.
2010-03-10 21:15
~Łukasz
I przez te wypowiedzi da się zrozumiec, że nadal wolicie patrzec na ten plac zawalony błotem i syfem....?
2010-03-10 21:11
~Przyszły Architekt ;D
Koncepcja bardzo interesująca. Nie rozumiem czemu, obrzucacie Jakackiego błotem. Nic Wam nie odpowiada, mimo to, że sami nic do tego miasta nie wnosicie. On przynajmniej coś robi, tworzy swoją wizję i dzieli się z nami pomysłami ( poświęcając swój czas)... Czemu nie wpłynęły żadne inne pomysły na projekt? Bo pewnie innych nawet nie ma... Może je zrobicie? ;) P. Jakacki pokazał swój pomysł, nic jeszcze nie jest przesądzone a Wy już robicie dramat...Trochę zrozumienia i wyczucia.
2010-03-10 13:16
~Do Antka
A zresztą to mieszkańcy nie mają tu nic do gadania. Od tego są radni , wkońcu są przedstawicielami mieszkańców. Jak by to było jakby beje z pod sklepów decydowali jaki ratusz ma być, chyba raczej nie powinno tak być.
2010-03-10 13:12
~Do Antka
A kim ty jesteś że się wypowiadasz że mieszkańcom się nie podoba. Chodziłeś i się pytałeś. Ty jesteś nierozgarnięty chyba bo nawet niewiesz co to jest koncepcja. Tak wogóle na podstawie takich wytycznych dopiero bedzie konkurs.
2010-03-10 10:28
~Jagna
Brawo Werka. Popieram w 100% Twoją wypowiedź. Tez mi wstyd za mieszkańców Wyszkowa. I tak samo uważam że zawiść przez Was przemawia że p. Jakacki jest młodym człowiekiem a już tak wiele osiągnął. A tak na marginesie, czemu mówicie że ten budynek będzie tylko dla władz? Mi np będzie przyjemniej chodzić po ulicy widząc ratusz a nie wielki usyfiony plac. Nie podoba Wam sie projekt? No cóż , ja też wolę jak ratusz jest zbudowany w innym stylu (jak w Pułtusku) ale do Wyszkowa taki styl nie pasuje. Pozdrawiam wszystkich z których zawiść aż się wylewa;]
2010-03-09 22:44
~Izabella
To nie jest projekt tylko koncepcja. Dowiedzsię, jaka w tym jest różnica
2010-03-09 20:31
~Antek
Jagno !! Mieszkancy miasta nie sa architektami.Moze im sie cos podobac lub nie.Projekt sie nie podoba i koniec!!!!!!.Nie wciskajcie go. Miejsce jest to ale nie czas na realizacje takich wypasionych projektow.Pierwszy lepszy projekt i ma zostac przyjety ?
2010-03-09 20:23
~.....werka
.....jeżeli sami nie potrafimy niczego zmienić w wglądzie naszego miasta i nie mamy lub nie chcemy mieć wpływu na to co się tutaj dzieje, to po co to puste komentarze, do kogoś kto stanął w uczciwie w konkursie i pokazał swoją wizję. To czy się ona komuś podoba czy nie jest rzeczą względną a o gustach się nie dyskutuje, można wyrażać opinie ale nie szkalować nikogo...........wstyd mi za mieszkańców Wyszkowa ,że tyle w was goryczy i zawiści.A dlaczego nie taki projekt niech ktoś się pokusi o lepszy i podda publicznej ocenie. ja jestem za tym co nowe i zmienia nasze miasto o krok do przodu a nie do tyłu......a ten czy inny projekt i tak będzie z naszych pieniędzy i tego nie zmienimy, chyba ,że tu chodzi o to do czyjej kieszeni trafią........Tu was boli Fe, Fe nie ładnie..............
2010-03-09 19:47
~mieszkaniec
\"do mieszkańca\" - jestem mieszkańcem wsi Wyszków bo do miasta tej miejscowości porównać nie można , dlaczego - bo na niektórych wsiach są lepsze chodniki i ulice - bo w miastach ( centrum ) nie powinny pasać się krowy i ulatniać zapach gnojowicy. Pozdrawiam
2010-03-09 16:53
~...
Sąsiad na Skuszewie miał kiedyś gołębnik, który wyglądał jak to coś brudnobrązowe. Ja nie mogę!!!
2010-03-09 14:11
~C0
dobrze się będzie palił ten snop w tej spalarni bo to chyba krematorium nowe w Wyszkowie a nie ratusz !
2010-03-08 20:15
~do mieszkańca
Wstyd, ze nie znasz herbu Wyszkowa. Chyba jesteś mieszkańcem powiatu i dlatego ten snop
2010-03-08 19:21
~mieszkaniec
projekt i sam wygląd ratusza powinien nawiązywać do godła Wyszkowa - kształt snopa zboża a wokoło fontanny bo bez nich to będzie chusteczkowo
2010-03-08 13:49
~dron
Jak 3 bryły ratusza są dla kogoś super hiper modernistyczne to chyba ten ktoś nie widział zbyt dużo współczesnych obiektów. Mnie się wmiarę podoba. Przynajmniej proste w wykonaniu a przytym eleganckie.
2010-03-08 13:46
~Lolek
Ktoś napisał że Ratusz powinien być klasyczny w stylu. NO WŁAŚNIE JEST MOIM ZDANIEM. Widać wieżę ratuszową to chyba jest stylowe a nie z kosmosu a architektura powinna być współczesna bo żyjemy tu i teraz. Za 200 lat ratusze będą wyglądać jeszcze nowocześniej i to chyba normalne. Ale pseudoarchitekci tego nie rozumieją. Niech inni pokażą na co ich stać a nie tylko krytykują.
2010-03-08 10:01
~JAGNA
Powtórzę to co pisałam wcześniej. Skoro projekt się nie podoba to może sami się za to weźmiecie. Nikt Wam nie broni
2010-03-07 21:01
~Eli
Klocki na lodowisku z ladowiskiem helikopterow posrodku.Podatniku trzymaj sie.Koszty utrzymania beda ogromne.Podatki rowniez!!!!!!!!!
2010-03-07 15:58
~aga
Dosyć koszmarny ten projekt: pseudonowoczesne kubiki. Takie budynki jak Ratusz buduje sie na dziesiatki lat i powinny być dosyć klasyczne w stylu. Zęby mnie bolą od samego patrzenia na rysunek. Rzeczywiście - nie znałam innych projektów Pana Jakacego ale jeśli to o gmach publiczny - zaprezentował sieczkę super-hiper - multi-modernistyczną. Jeśli wykonanie bedzie dodatkowo niskiej jakosci , to nasi wnukowie zawyją.
2010-03-07 14:28
~stefan
Po komentarzach widać jaką mamy spolecznośc w Wyszkowie. Same krytyki na temat wszystkiego. Dlaczego nie potrafimy myśleć racjonalnie. Prawdą jest, iż nasze władze nie myslą o ludziach tylko o sobie. Wiadomo samorządowcy chcą zabłysnąc, wystawią ładne budynki to będą póżniej przechodzić z rodzinami i chwalić się, że to ich zasługa tylko za ludzi pieniądze. Lepiej było by fundusze przeznaczyć na przedszkola, szkoły, pożadek itp.
2010-03-06 16:09
~Antek
Jagno,jak placilem groszowe podatki dla Panstwa i miasta to uczestniczylem w czynach spolecznych.Teraz za wszystko sie placi.Czas potakiwania minal bezpowrotnie .Przywilejem demokracji jest mozliwosc krytyki .Polska jest biedniejszym krajem Unii a Wy chcecie budowac Ratusz na miare Nowego Jorku.
2010-03-06 15:20
~Jagna
Najlepiej usiąść przed moinitorem i wszystko krytykować. To się nie podoba, tamto się nie podoba... Ruszcie swoje tyłki i sami coś zróbcie dla tego miasta... No tak, tylko po co, skoro ktoś inny może zrobić to za nas a my go najwyżej później skrytykujemy. No coż...taka nasza mentalność.
2010-03-06 13:02
~--
Jeżeli parking podziemny będzie należał do inwestora co Plaza to na 100% będzie tam MixElektronix :))
2010-03-05 18:11
~zizi
A swoją drogą to ciekawe czy parking podziemny pod ratuszem również zostanie zamieniony na pow.handlową jak w przypadku innego budynku w centrum nie tak dawno otwartego ???
2010-03-05 16:10
~mieszkaniec wyszkowa
Skoro poruszamy tematy wyglądu sklepów to dlaczego nie wspominać o Tesco czy Biedronce. Według mnie to w miejscu gdzie miałby powstać ratusz powinien powstać blok mieszkalny. Mieszkań brakuje cały czas, i to powinno być ważniejsze. Ale burmistrz woli mieć wygodniejszy gabinet, bardziej przestrzenny, i do sklepu bedą pracownicy mieli bliżej.
2010-03-05 15:49
~Anty zbychu
Nie no co ma do tego Tesco czy Biedronka one są daaaaaleko od centrum to mogą być i stalowe no weź się zastanów co piszesz. A z urzędnikami to masz rację ale oni nie stanowią prawa tylko powinni je egzekwować ale zapominają czasami kim są i po co. Powinni służyć ludziom.
2010-03-05 15:43
~zbychu
Na oko to chłop w szpitalu umarł. Mylisz się kolego że ludzie budują jak najtaniej. Czy uważasz, że markety powstają z dobrych i ładnych materialów np. Tesco z blachy, Biedronka z blachy i tak można by wymieniać. A co do ludzi którzy odbierają remonty w wyszkowie to są ludzie właśnie naszych samorządowców. Według mnie jeżeli chodzi o architekturę budynków to tylko należy zmienić ludzi którzy wydają pozwolenia na budowę. Sami wiecie, że przeciętny człowiek jak pójdzie do urzędu po pozwolenie na budowę to stawia mu się wiele warunków, a taki co siedzi u urzędników w kieszenie stawia w tym miesjcu co chce. I jak kolego nadal twierdzisz, że jest to dobrze ?
2010-03-05 15:14
~Anty zbychu
A tak żeby było śmieszniej to nikt nie broni sklepików w centrum, przecierz działki jak są na sprzedaż to każdy może kupić i wybudować. A jak ktoś ma kase to może i 20 działek kupić i wybudować coś większego i KONIEC TEMATU ZBYSIU. Wolny rynek. A drogi to i tak bedą marne bo ludzie co odbierają te roboty pojęcia nie maja jak to zrobić. Na oko to sie nie da
2010-03-05 14:57
~Anty zbychu
Nie mieszkam w Pasiekach bo mi nie przeszkadzają wielkie hipermarkety i galerie miejskie. A głównie dlatego jestem przeciw rodzinnym sklepikom bo ludzie budują najtaniej jak się da w naszym mieście. A takie budownictwo nie powinno mieć miejsca w centrum. Tu powinny być duże galerie a ludzie nich wynajmują w nich powierzchnię to i tak ich taniej wyjdzie niż postawienie budynku i to pewnie marnego.
2010-03-05 14:30
~zbuchu
Chciałbym odpowiedzieć osobie która uważa, że sklepików rodzinnych w centrum miasta nie powinno być. Jesteś w błędzie kolego, widać jak cię ojce wychowali, ,,myśl o sobie o innych nie ma potrzeby", właśnie w tym tkwi błąd, większość młodych ludzi tak myśli i robi i tak włąśnie wygląda świat. A jeżeli chodzi o tą osobę co mówi, że w Pasiekach jest spokój to ciekawę dlaczego tam nie mieszka.
2010-03-05 14:15
~zbychu
Widać, że większość osób które wystawiają komentarze to chyba ludzie którzy maja swoich blikskich na stołkach. Mogę śmiało powiedzieć, że jestem za budowaniem ładnych budynków w centrum miasta ale w naszym mieście zaczyna się za przeproszeniem od dupy strony. Czy wy uważacie, iż budynek w którym mieści się urząd jest w złym stanie, nie mieszczą się urzędnicy itp. Czy jesteście ucieszenie z wyboru firmy dbającej o odśnieżanie ulic w naszym mieście ? Czy uważacie iż władze robią wszystko aby stan nawieżchni w naszym mieście był ok ? Można wiele naprawić dla ludzi za te pieniądze które miasto chce przeznaczyć na budowę ratusza.
2010-03-05 13:10
~lawenda
Przypominam tylko, że największym orędownikiem budowy ratusza jest pan były przwodniczący rady lansowany przez NW. W końcu to przez brak planów ratusza jest byłym (drobne przypomnienie dla tych o krótkiej pamięci)
2010-03-05 11:03
~do inżynierka
To może to Ty Inżynierze Sanitarny projektowaleś wentylację w nowy bloku na Sikorskiego. Jeśli tak to wstydź się. To może rola architekta ogranicza się tylko do wizualizacji?
2010-03-05 10:31
~Anty zbychu
Miasto wpuszcza inwestorów a co ty Zbychu bys chciał. Chesz małe sklepiki to na wieś się przeprowadź. Taka jest idea demokracji. Jak mam kase to czemu nie moge postawić np. hipermarketu jeżeli miejscowy plan to przewiduje. A ja naprzykład i moi znajomi wogą wielkie sklepy bo można w nich wszystko kupić i co ty na to . Mieszkamy w mieście i nieoszukujmy sie takich sklepów bedzie przybywać i dobrze. A jak chcesz spokoju to w Pasiekach jest cicho
2010-03-05 10:22
~Anty zbychu
Ten zbychu to jakiś wariat. Rodzinne sklepiki to możesz sobie na osiedlu młodych tłumaczyć a nie w samym centrum miasta. Byłeś kiedyś w Warszawie. Centrum powinnobyć reprezentacyjne. Taka Galeria pana Ł. można mówić wiele jednym sie podoba drugim nie ale jest przynajmniej. A co lepsze bybyły małe sklepiki obskurne w Centrum. Pojęcia niektórzy niemają o urbanistyce i projektowaniu miast to niech lepiej nic nie mówią. WOGÓLE NA TEMAT RATUSZA TO POWINNI TYLKO ARCHITEKCI I URBANIŚCI SIE WYPOWIADAĆ A NIE ZWYKLI LUDZIE CO POJĘCIA NIE MAJĄ JAK PROJEKTOWAĆ MIASTA I ICH CENTRUM.
2010-03-05 09:01
~zbychu
Wróce jeszcze do budowli w Wyszkowie. Przecież sami mieszkańcy widzą co się dzieje na terenie Wyszkowa z małymi sklepami rodzinnymi. Miasto wpuszcza inwestorów oczywiście powiązanych z władzami i wykańcza się małe rodzinne sklepiki. Popatrzecie kto buduje sklepy w Wyszkowie, ten co ma plecy w urzedzie i razem się bawi z władzami.
2010-03-05 08:57
~zbychu
Witam. Ta osoba co pisze, że sami wybralismy władze może częściowo ma rację ale proszę zauważyć co może zdziałać pojedynczy człowiek. Nikt nie zastanawia się z władz co tak naprawdę czują mieszkańcy i normalni ludzi którzy zarabiają po 1000 złtych. Da się przecież zauważyć, że non stop odsłaniają się jakieś afery i co następuje: po jakimś czasie z braku dodowów sprawa zostaje umożona, normalnego człowieka za 2 złote by do więzienia wsadzili.
2010-03-04 22:33
~nadzieja
ja osobiście proponuję zrobić protest na ul. Serckiej. Proponuję w sobotę o godz. 9 rano spacerować po przejsciu dla pieszych przy skrzyżowaniu Serockiej z 11-listopada. Ja codziennie prowadzam dzieci do szkoły i koszmar jest tam przejść, a pan STOP jest tylko na skrzyżowaniu ale przez krótki czas. To co najbliższa sobota i spacerek po przejściu dla pieszych? może kogoś na górze to ruszy? a jak nie ruszy to dopiero zrobimy show w Wyszkowie!!!
2010-03-04 21:03
~wawa
Popieram calkowicie Zbycha.To nie ten czas na takie inwestycje.Europa w kryzysie a w kraju buduje sie palace dla Zus ,urzednikow miejskich,skarbowych i innych.W miescie jest setki pilniejszych inwestycji. Nie zapominajcie o obwodnicy polnocnej,rondach,budowie nowych drog. To jest podstawa poruszania sie po miescie.Serocka ciagle blokowana. Setki tirow rozjezdzaja miasto.Mieszkancy,rowniez Wy urzednicy,nie mozemy dojechac do pracy.Setki szamb zasrywajacych wody gruntowe.Budowa luksusowego miejsca pracy bedzie skandalem na ktory mieszklancy sie NIE ZGADZAJA!!!!
2010-03-04 19:45
~urna wyborcza
w pełni zgadzam się z "lustro", mamy taką władzę jaką sobie wybraliśmy więc ktytykując ją krytykujemy siebie samych! Następnym razem zanim oddasz swój głos w wyborach potrzykroć się zastanów.
2010-03-04 18:32
~lustro
Władze są takie, jakie wybrali mieszkańcy. To jest nasza reprezentacja, przejrzyjmy się w lustrze. Prawie każdy, jak tylko dojdzie do władzy, załatwia w pierwszym rzędzie swoje interesy
2010-03-04 17:49
~zbychu
Według mnie to nic nie trzeba budować. A co źle im za nasze pieniądze siedzieć tam gdzie siedzą. Trzeba wspomnieć, że budynek jest ciągle remontowany. Myslę, iż lepiej by było aby władze zrobiły coś dla mieszkańców a nie dla siebie. Wystarczy, że pensje mają kosmiczne.
2010-03-04 16:31
~()
a może chodziło się razem z burmistrzem do szkoły?
2010-03-04 15:29
~--*
Ja niewiem o co chodzi. Jak sie komuś nie podoba niech przedstawi lepszą wizję. Wszyscy gadają a nikt nic nie robi. A wzieli pewnie tego architekta na początek bo w ostatnich latach on dużo naprojektował. A kogo mieli wziąć jakiegoś co nic duzego nie robił albo same domki projektuje to dopiero by bubla wymyslił. OSOBIŚCIE TAKIE SOBIE ALE NIC NIE STOI NA PRZESZKODZIE ŻEBY INNI SIE TEŻ WYKAZALI
2010-03-04 15:21
~Inżynier sanitarny
A od kiedy architekt projektuje wentylacje hahah to robi inżynier sanitarny. A druga sprawa kto to wykonuje. Ratusz może być. Na wyszków to i tak załadny.
2010-03-04 15:02
~ale kicha:)
patrząc na całą ulicę Sowińskiego, na te budynki i te projekty przyszłych budowli to zastanawiam się co trzeba brać żeby mieć takie koszmarne wizje. Czy naprawdę takie miasto jak wyszków musi być zaściankiem?, czy naprawdę takiego misata nie stać na projektanta z prawdziwego zdarzenia. Nie wiem czemu uczepiono się tego Jakackiego? a może nikt z władzy nie widział innych miast? Wyszków - a co to jest???
2010-03-04 13:36
~zygmunt
Z drugiej strony to chyba fajne uczucie dla architekta kiedy połowa budynków w mieście to jego projekty. Szkoda tylko że to taka sztampa.
2010-03-04 12:50
~gul
no tak . Teraz projekt - cuda na kiju. Małe pytanie kto projektował te dwie niby galerie na Sowińskiego?
2010-03-04 10:29
~()
to ciemne na środku przypomina PLAZE, LEONARDO i coś co buduje się koło dawnego browaru, a już po budynku widać kto to projektował techniką kopiuj-wklej
2010-03-03 23:42
~zizi
Chciałoby się zobaczyć jakieś alternatywne propozycje- to co proponuje nam Jakacki od kilku lat, mieszkańcy znają, jak to się mówi wyżej pępka nie podskoczy. A to jest "serce" miasta.
2010-03-03 23:37
~:)
Bardzo ciekawa koncepcja. Czekam na ciąg dalszy.
2010-03-03 18:24
~Architekt
Jakacki nie ma pojęcia co robi, a inni jeszcze gorzej ,że go zatrudniają
2010-03-03 17:52
~()
a zgadnijcie kto wygra przetarg na wykonawstwo
2010-03-03 14:37
~inwestor
ale po co przeprowadzać jakieś konsultacje i badania rynku, po co wydawać kolejne pieniądze, przecież Pan Rafał Jakacki przeprowadzał już konsultacje z wyszkowskimi biznesmenami i są tym zainteresowani. Oj wydaje mi się, że karty są już dawno rozdane a stwarza się teraz tylką grę pozorów oczywiscie pod publikę bo wybory już niedługo.
2010-03-03 13:46
~zygmunt
Jeśli ratusz będzie projektował Jakacki, to wentylacja tam nie będzie działać prawidłowo...
Czytaj w aktualnym numerze
Wiadomości z miasta
- do swoich rówieśników zwraca się licealistka Katarzyna Kamińska, która 3,5 miesiąca temu uległa poważnemu wypadkowi. Z szerokim uśmiechem na ustach...
Sport
Sekundy dzieliły drużynę Bugu Wyszków od całkowitej kompromitacji w postaci przegranej przed własną publicznością z jedną z najsłabszych drużyn ligi. Po Wkrze...
Czytelnicy napisali
01.06.2016r. w prezencie z okazji Dnia Dziecka, rodzice z grupy „Żabki” pod czujnym okiem Pani Magdaleny Łyszkowskiej i Moniki Ponichtera przygotowali przedstawienie...
Wiadomości z powiatu
Ponad 300 aut uczestniczyło w sobotnim, 11 czerwca, zlocie BMW, na który do Rząśnika zaprosili urząd gminy i BMW Klub Mazowsze. Miłośnicy tej marki mieli więc co...
Kultura
Wyszkowska biblioteka włączyła się w ogólnopolską akcję Noc Bibliotek „Wolno czytać”, która upłynęła pod znakiem Henryka Sienkiewicza i...

strony www Warszawa