Strona główna
Galeria Kontakt Ogłoszenia
Historia Ziemia
Wyszukaj na stronie


Kąpiel na dziko
Proszę pani, czy w Wyszkowie można się gdzieś kąpać? Jest jakieś kąpielisko? – pyta nasz Czytelnik. Niestety, nie ma. To jednak nie stanowi przeszkody dla wyszkowian, którzy w upalne dni szukają ochłody w wodzie. Dziesiątki osób wypoczywa w Skuszewie, gdzie jeszcze nie tak dawno była kopalnia piasku. Nie przeszkadza im zakaz wstępu i kąpieli, nie zniechęca niebezpieczeństwo, na jakie się narażają.
O tym, że w Bugu jest salmonella i że znów nie będziemy mieli strzeżonego kąpieliska, informowaliśmy w poprzednim numerze NW. - Gołym okiem widać, że woda nie nadaje się do kąpieli – mówi burmistrz Nowosielski. - Zleciliśmy badania, żeby udowodnić to niedowiarkom. Utrzymuje się wysoki poziom wody, temperatury są bardzo wysokie. Oby tylko nie było przyduchy.
- To samo dotyczy Liwca – dodaje burmistrz, odpowiadając tym samym na pytanie wielu mieszkańców wypoczywających w Kamieńczyku.
Tymczasem amatorzy kąpieli wodnych i słonecznych upodobali sobie wyrobisko w Skuszewie. Zdzisław Niziński, po zamknięciu kopalni, zamierzał wybudować  tam kompleks rekreacyjny. Niestety, nie udało mu się pozyskać unijnego dofinansowania. W związku z tym zmienił plany i, jak mówi w rozmowie z NW, nie jest zainteresowany ponoszeniem kosztów związanych z organizacją kąpieliska. Tydzień temu na pierwszych stronach lokalnych tygodników zamieścił ogłoszenie o treści: „w związku z notorycznym łamaniem zakazu wstępu na teren prywatny i zakazem kąpieli (…) informuję, że nie ponoszę  żadnej odpowiedzialności za narażenie na utratę zdrowia lub życia oraz mienia osób korzystających z w/w terenu pomimo istniejącego zakazu wstępu.” - Są tabliczki informujące o zakazie, ale co drugi dzień ktoś je wyrzuca – wyjaśnia.
Zdzisław Niziński przyznał, że istnieje możliwość współpracy z gminą, ale żadna ze stron z taką propozycją nie wyszła. - Do tej pory funkcjonowała tam kopalnia. Nie da się na świeżym wyrobisku, gdzie grunt jest niestabilny, zrobić kąpieliska. Tam jest bezwzględny zakaz kąpieli – podkreśla Grzegorz Nowosielski. - Nie wyobrażam sobie, żebyśmy włożyli tam setki tysięcy złotych. Zwłaszcza, że mamy krytą pływalnię. Wszystkie nasze ośrodki przygotowały ofertę wakacyjną.
Tłumy na wyrobisku w Skuszewie świadczą o tym, jak wielka jest potrzeba kąpieliska. Za osoby kąpiące się na terenie dawnej kopalni, nikt nie chce jednak ponosić odpowiedzialności. Wchodzą do wody na własne ryzyko…
SB
Wróć do listy artykulów z tego wydania
Komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami internautów. Redakcja Nowego Wyszkowiaka nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie możliwość przeredagowywania fragmentów komentarzy w sposób nie zmieniający ich przekazu, a w szczególnych przypadkach usuwania fragmentów lub całych komentarzy. Nie będziemy publikować opinii, które są wulgarne, obraźliwe, naruszające zasady współżycia społecznego, zawierają adresy www i e-mail oraz dane osobowe i teleadresowe, obrażają osoby publiczne, obrażają inne osoby uczestniczące w dyskusji, mogą łamać prawa autorskie, nie są zgodne z tematem komentowanego artykułu.
2010-07-31 22:58
~aga51
Na kąpieliskach strzeżonych odkrytych w tzw. Polsce wyejście kosztuje 2 zł od dorosłego i 1 zł od dziecka. W zorganizowanych grupach taniej i są często ulgi dla rodzin wielodzietnych
2010-07-27 00:58
~jackthediver
ktoś wie jaka jest głębokość tego wyrobiska i jaka jest czystość wody?
2010-07-21 12:12
~ela
Mam basen na swoim własnym podwórko i trochę niefajnie ,że inni tak nie mają. Może nie zasłużyli sobie?
2010-07-20 14:12
~gs
Drodzy, Po co ta dyskusja? Siatka leśna na allegro kosztuje niewiele. Jeszcze trochę drewnianych słupków i problemu nie ma. Odnoszę wrażenie, że p. Niziński celowo "przeciąga" aby wymusić na gminie interwencję. Interpretację słowa interwencja w powyższym kontekście pozostawiam Wam. Pozdrawiam
2010-07-20 13:47
~yc84
JES: bo Ty nie rozumiesz tej mentalności. Oczywiście, że jak coś jest moje to nie można tego dotykać, ale już jak coś jest czyjeś to jak najbardziej można tego używać i jeszcze wymagać:)
2010-07-20 12:04
~JES
NIE WIM O CO TYLE SZUMU JEZELI JEST COS MOJA WLASNOSCIA TO WARA WSZYSTKIM OD TEGO CZY KTOS Z WAS CHCIALBY ZEBY INNI KORZYSTALI Z TEGO CO WASZE SZCZERZE WATPIE
2010-07-20 09:43
~Arek
No proszę, po raz kolejny wyszedł totalitarysta ze Starego Wyszkowianina. W Związku Sowieckim też leczono nieprawomyślnych w psychuszkach, a czym skorupka za młodu nasiąknie tym na starość trąci.
2010-07-20 08:59
~Stary Wyszkowianin
Arek,nie tylko P. Aga,ja też popieram,ale zmień najpierw prawodawstwo,lecz tu jest pewien problem,potrzeba mianowicie wejść do Sejmu.a z tym jest pewien problem dla twojej partii.WYnik poniżej 1-go procenta upoważnia raczej do założenia wam kaftanów niż wypowiadania się na temat prawa.
2010-07-20 01:57
~Arek
yc84, ja myślę, że podejście Starego Wyszkowianina jest znacznie gorsze niż sądzisz, bo nie tyko „nie zagrodził można wjechać i się kąpać”, ale jak się ktoś utopi to od właściciela należy się rodzinie odszkodowanie, nie tylko „nie zamknął samochodu można go sobie "pożyczyć"”, ale jak spowoduje wypadek to odszkodowanie ma płacić właściciel. Precedensy niestety już są np. w USA „Włamywacz, który zatrzasnął się w okradanym garażu został wprawdzie skazany za włamanie, jednak wystąpił o zadośćuczynienie za 8 dni przesiedzianych w zamknięciu pod nieobecność właściciela. Carl Truman, złodziej kołpaków uzyskał tylko 70tys.$, gdy okradany przez niego samochód ruszył gwałtownie.” (źródło: http://www.teksty.jeja.pl/215,amerykanski-system-sprawiedliwosci.html) P.S. W imieniu wszystkich, którzy nie jeżdżą do pracy Mercedesem, na zakupy BMW, a na dyskotekę Ferrari, którzy nie noszą markowych ubrań, nie chodzą do kina, teatru czy opery, którzy nie kupują gazet, książek i płyt z muzyką lub filmami, domagam się aby to wszystko zapewnili nam Panowie włodarze, w ramach usług publicznych dla ludności. Jeśli nie będą mieli na to pieniędzy, niech wezmą z funduszy strukturalnych, a co Unia ma to da. Czy Pani aga51 popiera te postulaty?
2010-07-19 18:52
~...
Oj ludzie, ludzie! Macie mózgi, a ich nie używacie! Przecież od kilku lat wiadomo, że Niziński chce tam zrobić ośrodek wypoczynkowy, dlatego darmowa plaża go nie interesuje. Przebuduje, dobuduje, zabetonuje i będziecie bulić jak za basen Gołębiewskiego w Mikołajkach.
2010-07-19 12:14
~aga51
W Wyszkowie i okolicach nie ma obecnie innego zbiornika do kąpeli na świeżym powietrzu. Jest gorąco. NIE DZIWIĘ sie ludziom,że ciagną nad zbiornik skuszewski. Pan Burmistrz i własciciel akwennu powinni dogadać sie, woda wydaje sie czysta, zbiornik połozony niedaleko miasta. Badanie wody, boje, strażnik, rowery wodne, sprzatenie smieci, lody,napoje, parasole do wypozyczenia, autobus z centrum miasta - tego nam trzeba Panowe włodarze. Czy prywatne czy gminne- neiważne!!! Ważne usługi publiczne dla ludności. Pan Niżiński powiniem dostać jakieś zasilenie na usługi akwaparkowe z funduszy strukturalnych!!!Nie robi tego precież tylko dla siebie, choć powinien móc osiagnać zysk z tego. Taki akwapartk da prace równeiż w zimę (lodowiska). Lecz od działki łaczacej akwapark od rzeki - z daleka. Brzego rzzek powinny być publiczne, bo w krajach gdzie sa prywatne - to horror. NP w USA. Co krok to strażnik i psy!!!!!
2010-07-18 18:35
~IWAR
dla mnie jest jedno najwazniejsze moja wlasnosc nalezy tylko do mnie i niewazne czy jest ogrodzenie czy nie
2010-07-18 13:11
~yc84
Iwar: dokładnie takie jest podejście Starego Wyszkowianina, nie zagrodził można wjechać i się kąpać, nie zamknął samochodu można go sobie "pożyczyć", nie trzymasz telefonu w kieszeni tylko na stole w knajpie można go wziąć. a potem oczywiście wielkie oburzenie jak na zachodzie uważają nas za złodziejów. Stary Wyszkowianin jak Twoja córka nie założy majtek to też każdy może sobie wziąć? Przepraszam za porównanie, ale do Ciebie inaczej to już nie można. pzdr.
2010-07-18 10:16
~IWAR
DO Z WYSZKOWA MASZ DZIWNE PODEJSCIE DO ZYCIA CZYLI JAK CZEGOS NIE MAM TO MOGE ZABRAC INNEMU LUB KORZYSTAC Z JEGO WLASNOSCI TO NAWET FAJNE MYSLENIE JA DZIS NIE MAM SAMOCHODU A JEST MI POTRZEBNY TO IDE SOBIE NA PARKING I BIORE PIERWSZY Z BRZEGU
2010-07-17 09:28
~IWAR
DO STAREGO WYSZKOWIANINA ZALEZEC TO POWINNO NA PIERWSZYM MIEJSCU RODZOCOM
2010-07-17 08:05
~Stary Wyszkowianin
Oby za chwilę ktoś z dobrym adwokatem nie wyrwał kilkaset tysięcy odszkodowania od p.Nizińskiego.A wytłumaczenie jest proste.Skoro wpuszcza na swój teren już nawet nie jednostki, a tłumy ludzi to znaczy,że zezwala de facto tam na kąpiel.A nawet wjazd samochodami jest tam możliwy,nie zagrodzone.
2010-07-17 06:26
~d.d.
Nizińskiemu nie tyle zależy na bezpieczeństwie ludzi co na wyrwaniu kasy od miasta.Dobrze by było gdyby strony się dogadały ale żądanie kwoty kilkuset tysięcy od miasta za to jakiś absurd.Jeśli miasto by się zgodziło na taki układ to by się nadawało do prokuratury.A może by tak mały kompromis?Miasto opłaci ratownika,pan Niziński ze swojej kasy zainwestuje w jakiś lokal z jedzonkiem,może rowery wodne...Wiadomo,że prościej by było dostać kupe kasy od miasta,przesypać parę kupek ziemii i z głowy.Ale panie Zdzisławie czasy się zmieniają i ludzie zaczynają patrzeć jak jest wydawana wspólna[miejska] kasa.
2010-07-16 21:57
~@
Mnie się yc84 bardzo podoba, pisze bardzo rozsądnie.
2010-07-16 20:51
~Stary Wyszkowianin
Yc84,aleś ty głupi.To lepiej niech się tam ludzie potopią,tak? A co oni wg.ciebie kradną? Piasek,wodę? Czy powietrze?
2010-07-16 15:23
~yc84
a Ty mi załatwisz ludzi z energetyki, żeby czuwali nad moim bezpieczeństwem podczas gdy ja będę kradł kable z Twojej posesji? pewnie nie, bo w tym wypadku już chodzi o Ciebie, Twoja własność, Twój czas.
2010-07-16 12:18
~Stary Wyszkowianin
Czy jest gdzieś do jasnej cholery napisane,że ratownikowi nie wolno ratować ludzkiego życia na prywatnym czy innym terenie,gdzie niema oficjalnego kąpieliska? Przestańcie pieprzyć bzdury i pójdźcie wreszcie po rozum do głowy.Miasto wcale nie musi urządzać kąpieliska,żeby zapewnić bespieczeństwo,tu wystarczy jeden telefon i rozmowa Burmistrz-Niziński,chyba jednemu i drugiemu zależy na tym,żeby tam nie doszło za chwilę do tragedii.
2010-07-16 10:01
~yc84
do tych co tak wylewają żale na właściciela działki z "dzikim kąpieliskiem" może by tak u siebie na działce zrobili jakieś albo basen pobudowali a ja przyjdę się wykąpię:) oczywiście nie zapomnijcie wynająć jakiegoś ratownika, żeby czuł się bezpiecznie:) żenada. ten kraj nigdy się nie rozwinie, banda debili, którzy tylko liczą, że każdy im da.
2010-07-15 22:34
~MM
To pytanie musisz postawic zasmiecajacym tamtejszy teren ludziom. Moim zdaniem powinni zrozumiec, ze nie ma koszy i nie wolno zostawiac nieczystosci na plazy. Niestety przekonaja sie oni o tym kiedy bedzie za pozno. Mysle, ze zamieszczone tam kosze bylyby dobrym rozwiazaniem.
2010-07-15 22:32
~do MM
A dlaczego ci, którzy chcą odpoczywać nad wodą, nie mogą zabrać ze sobą swoich śmieci? Torby i tak bąda lżejsze, bo wszystko zjedli i wypili
2010-07-15 17:34
~MM
A ja sie z Arkiem nie zgadzam. Nie kazdy tak jak ty drogi Arku siedzi cale dnie przed komputerem badz tez w pracy/szkole i nie potrzebuje chwili odpoczynku, ochlody. Ja place podatki i nie mam nic przeciwko zeby wlasnie z moich podatkow zorganizowano setkom ludzi tam wypoczywajacych ( a nawet byc moze i tysiacu w weekend) ratownika. To wlasnie na m.in. na takie cele placimy podatki.Gmina nie to ze nie moze, po prostu nie chce. Przeciez grunt niestabilny to jest w rzece, a wsypac dwie wywrotki i zlagodzic grunt na zwirowni to nie jest niewiadomo jaka kwota. Moim zdaniem to do miasta nalezy aby zapewnic wyszkowianom bezpieczny odpoczynek i relaks tym bardziej ze jest mozliwosc. Pan Burmistrz mowi o obiektach - no przepraszam bardzo ale na plywalnie nie wejde za darmo a jak posiedze trzy godziny zaplace 30 zł. A pod koniec wakacji to tam bedzie jedeno wielkie wysypisko smieci.
2010-07-15 10:56
~Stary Wyszkowianin
Arek,mogę stwierdzić z przykrością tylko jedno,że twoje poglądy są tak samo głupowate jak twojego idola Korwina.Skoro nie jest on w stanie przekroczyć 1-2 % w każdych kolejnych wyborach,to najwygodniej jest obwinić za to demokrację nazywając ją DUPOKRACJĄ i nikomu nie potrzebnym zjawiskiem.
2010-07-15 10:07
~wyszkowianka
Arek ma święta rację. Kazy odpowiada za siebie.
2010-07-15 09:47
~@
Zgadzam się z ostatnim wpisem Arka.
2010-07-15 00:54
~Arek
Na oddzielny komentarz zasługują ostatnie zdania z powyższego artykułu: "Za osoby kąpiące się na terenie dawnej kopalni, nikt nie chce jednak ponosić odpowiedzialności. Wchodzą do wody na własne ryzyko… " - kto ma za te osoby ponosić odpowiedzialność, burmistrz, prezydent elekt? Czy te osoby są ubezwłasnowolnione? A może są to dzieci? A jeśli dzieci, to nie mają rodziców? Każdy człowiek nieubezwłasnowolniony jest odpowiedzialny za siebie! Za dzieci odpowiadają rodzice lub ich opiekunowie! I trzymajmy się tych zasad, bo inaczej nasza cywilizacja szybko upadnie i oczywiście nikt nie będzie chciał za to ponosić odpowiedzialności.
2010-07-15 00:37
~Arek
Stary Wyszkowianin: \"Postawić ratownika to wydatek góra 200 zł/dzień.Nie chodzi o otwieranie tam kąpieliska,plaży,ale o niesienie pomocy w razie potrzeby.\" - filantrop się znalazł za cudze pieniądze, wyłóż człowieku 200zł. z własnej kieszeni a nie z mojej i innych podatników . bbb: \"..., mogliby choćby jakiegoś ratownika tam umieścić\" - nie żałujmy sobie, ja proponuję rozstawić 25 ratowników po całym Wyszkowie. Dlaczego 25, bo ok. tyle razy jest większe prawdopodobieństwo, że ktoś zginie w wypadku drogowym niż się utopi w rzece lub gliniance. Że nie ma na to pieniędzy, no to co, bezpieczeństwo musi kosztować, zaciągnijmy dług, podnieśmy podatki, tylko co na to biedni ludzie? Oczywiście żeby nie było protestów to musimy zatwierdzić w/w sprawy d***kratycznie. Kto za, kto przeciw, kto się wstrzymał? (gdyby ktoś pomyślał, że zmieniłem poglądy z góry uprzedzam, że to co powyżej to czysta ironia) Mieszko: \"A tak w ogóle, to właściciel \"kąpieliska\" jest odpowiedzialny za to, co się na jego posesji dzieje i nie wiem czy wyłga się przed sądem jeżeli ktoś utonie.\" - żwirowisko to nie kąpielisko, a \"volenti non fit iniuria\" co się wykłada, że \"chcącemu nie dzieje się krzywda\". Jeśli ktoś chce popływać bez asysty ratownika, to godzi się na większe ryzyko utonięcia. No chyba, że założymy, że ludzie są jak bydło nieodpowiedzialni za siebie, ale w takim razie jeśli zwierzęta nie wybierają sobie gospodarza, do dlaczego mają to robić ludzie w tzw. d***kratycznych wyborach?
2010-07-14 22:17
~Mieszko
Popieram "..." Najprawdopodobniej właściciel gruntów zainteresowany jest nabyciem przylegającej od strony Bugu, a należącej do gminy działki. Wobec powyższego jego działania są przemyślane. Liczy, że pod naciskiem spragnionych plażowania oraz internautów, pośrednio zmusi władze do odsprzedania terenu na jego warunkach. Wtedy kąpielisko zabezpieczy albo wyrzuci intruzów. A tak w ogóle, to właściciel "kąpieliska" jest odpowiedzialny za to, co się na jego posesji dzieje i nie wiem czy wyłga się przed sądem jeżeli ktoś utonie.
2010-07-14 20:09
~...
Jak by tak panu Nizińskiemu zależało na usunięciu ludzi z JEGO terenu,to wystarczyłby raz dziennie jeden telefon do tej naszej straży wiejskiej czy policajów.W końcu ma nieproszonych gości na swoim terenie.Ale tak na prawdę to pan Zdzisław liczy na niezły biznes na koszt miasta które pod presją ludzi w końcu będzie musiało coś z tym zrobić.Jak tak dalej będzie to w krótce będzie tam jedna wielka sterta śmieci i obsr... krzaki.oj4q3s
2010-07-14 18:38
~...
A ja mam uczulenie na słonce i nie rozumiem Was ludzie.
2010-07-14 17:24
~młody wyszkowianin
nawet jak by była ta plaża to myślę, że i tak większość osób wypoczywało by na terenie kopalni
2010-07-14 16:26
~Stary Wyszkowianin
Czyli kółko się zamyka.Dlaczegoś biedny?-boś głupi! Dlaczegoś głupi?-boś biedny. I tylko czekać jak tam ktoś utonie,a wtedy zacznie się zrzucanie winy na drugiego.
2010-07-14 15:04
~@
Jak gmina ma opłacać straznika, który pilnuje prywatego terenu? A tym bardziej, że właściciel terenu zabrania tam kąpieli?
2010-07-14 14:30
~bbb
a co mają biedni ludzie robić, ten teren miał być dawno temu przeznaczony pod tereny rekreacyjne, a skoro plaża zamknięta, to czemu tu się dziwić, mogliby choćby jakiegoś ratownika tam umieścić
2010-07-14 13:09
~Stary Wyszkowianin
Z tego co wiem,to ratownicy WOPR są przygotowani do niesienia pomocy w różnych miejscach i warunkach,a nie tylko tam ,gdzie jest grunt ustabilizowany bardziej lub mniej.Na Mazurach WOPR niesie pomoc wszędzie,gdzie jest w stanie dotrzeć.O jakich setkach tysięcy złotych mówi burmistrz? Postawić ratownika to wydatek góra 200 zł/dzień.Nie chodzi o otwieranie tam kąpieliska,plaży,ale o niesienie pomocy w razie potrzeby.
Czytaj w aktualnym numerze
Wiadomości z miasta
Najprawdopodobniej wymuszenie pierwszeństwa było przyczyną wypadku, do którego doszło w środę 15 czerwca na skrzyżowaniu ulic Zapole wczoraj Sikorskiego w Wyszkowie....
Sport
Ostatni pojedynek w III lidze kobiet rozegrały w sobotę zawodniczki Loczków Wyszków. - Oby ostatni na czas dłuższy niż rok - mówią...
Czytelnicy napisali
01.06.2016r. w prezencie z okazji Dnia Dziecka, rodzice z grupy „Żabki” pod czujnym okiem Pani Magdaleny Łyszkowskiej i Moniki Ponichtera przygotowali przedstawienie...
Wiadomości z powiatu
Ponad 300 aut uczestniczyło w sobotnim, 11 czerwca, zlocie BMW, na który do Rząśnika zaprosili urząd gminy i BMW Klub Mazowsze. Miłośnicy tej marki mieli więc co...
Kultura
Wyszkowska biblioteka włączyła się w ogólnopolską akcję Noc Bibliotek „Wolno czytać”, która upłynęła pod znakiem Henryka Sienkiewicza i...

strony www Warszawa