Strona główna
Galeria Kontakt Ogłoszenia
Historia Ziemia
Wyszukaj na stronie


To miejsce będzie żyło...
Koncepcję rozbudowy istniejącego budynku urzędu miejskiego i starostwa, którą na zlecenie Zdzisława Bociana (kandydat PSL na burmistrza Wyszkowa) przygotowali architekci J. Z. Polak i Ludomir Słupeczański, prezentowaliśmy w NW w maju (nr 21/2010). Dziś przedstawiamy drugą cześć tej koncepcji – pomysł na zagospodarowanie parku i skarpy nadbużańskiej tak, aby połączyć ją z terenem wspólnie zagospodarowanym przez gminę i parafię św. Idziego oraz wykorzystać istniejące już obiekty.
 - Ratusz i park tworzyłyby jedną całość – mówił Z. Bocian w maju, gdy w NW prezentowaliśmy pierwszą część jego koncepcji, sprzecznej z pomysłem, zaakceptowanym przez radę miejską, (teren już jest kupiony), budowania ratusza między Galeo i budynkiem biblioteki miejskiej (NW 9/2010). - Byłoby to miejsce wypoczynku mieszkańców i działania władzy samorządowej.
– Chciałbym, żeby Bug nie dzielił, ale łączył oba brzegi. Przecież Rybienko Leśne jest częścią Wyszkowa – podkreśla kandydat PSL na burmistrza Wyszkowa, wyjaśniając potrzebę zagospodarowania terenu nad Bugiem .
Jego zdaniem, jeśli za miasto Wyszków uznaje się także Rybienko Leśne, centrum jest właśnie przy obecnym budynku urzędu miejskiego i  starostwa. Po tej samej stronie Serockiej, która obecnie jest trudna do pokonania ze względu na bardzo duży ruch (Serocka podzieliła coś, co nie powinno być podzielone – mówi z przekonaniem), znajdują się inne ważne urzędy użyteczności publicznej: policja, urząd pracy, straż pożarna, kościół, szpital.
Poza tym wciąż do końca nie wiadomo, gdzie jest centrum Wyszkowa, np. na planach zagospodarowania przestrzennego nie stanowi ono całości, a powinno. Dla Zdzisława Bociana centrum to teren między ulicami Prostą, IAWP do Bugu i po linii torów kolejowych.
Jeszcze raz powtarza argumenty za rozbudową obecnej siedziby urzędów miejskiego i powiatowego zamiast budowy ratusza: nie trzeba zmieniać adresu ani robić kosztownej przeprowadzki, w budynek już zainwestowano duże pieniądze, a do tego starostwo na pewno nie zmieni swojej siedziby, więc wiele spraw interesanci będą musieli załatwiać w dwóch miejscach. Poza tym perspektywa rozbudowy wydaje się znacznie krótsza czasowo, a przede wszystkim tańsza. - Za pieniądze, które władze gminy wydały na zakup gruntów pod ratusz (ok. 6 mln złotych), zmodernizowałbym wg prezentowanej koncepcji istniejący budynek (finansowałoby ją w części Starostwo Powiatowe). Za pieniądze uzyskane ze sprzedaży gruntu przy ulicy 11 Listopada zagospodarowałbym skarpę nadbużańską wg prezentowanej koncepcji.


- To miejsce będzie żyło. Będzie tam można organizować imprezy dotychczas odbywające się na stadionie. Przypominam, że Serocka jest bardzo ruchliwa, jeździ nią wiele tirów, a przy stadionie nie ma parkingów. Mieszkańcy okolicznych bloków będą zadowoleni, bo nie będzie słychać u nich nagłośnienia. Park ożyje.  
- Jedyny nowy budynek zaplanowany jest na przystani (mógłby być tam klub wodny, wypożyczalnia sprzętu wodnego), obecny, należący do LOK-u, trzeba będzie zmodernizować. Zaplanowaliśmy też wchodzące w rzekę molo zakończone latarnią (element nie tylko dekoracyjny, ale i użyteczny), usytuowane na tym samym poziomie co promenada górna, dlatego niezalewane, amfiteatr (ze sceną na wodzie), trybuny do obserwacji parad i imprez wodnych, tarasy widokowe (wykorzystujące naturalną różnicę poziomów), boisko (obecne należałoby zmodernizować).
– Spacerować byłoby można od ul. Strumykowej (zamienionej w deptak, przez teren przy schodach do kościoła św. Idziego, skarpą, pod drzewami, a nie nad samą wodą (promenada górna, dolna – obecnie jest zalana), aż do przystani (mogłyby tu cumować także prywatne łódki czy kajaki)– dodaje kolejny argument.
EB
Wróć do listy artykulów z tego wydania
Komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami internautów. Redakcja Nowego Wyszkowiaka nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie możliwość przeredagowywania fragmentów komentarzy w sposób nie zmieniający ich przekazu, a w szczególnych przypadkach usuwania fragmentów lub całych komentarzy. Nie będziemy publikować opinii, które są wulgarne, obraźliwe, naruszające zasady współżycia społecznego, zawierają adresy www i e-mail oraz dane osobowe i teleadresowe, obrażają osoby publiczne, obrażają inne osoby uczestniczące w dyskusji, mogą łamać prawa autorskie, nie są zgodne z tematem komentowanego artykułu.
2010-09-28 12:01
~zdzicho
ten kandydat to "specjalista od ewakuacji"??? jeśli tak to powinien pokryć koszty bezmyślnej ewakuacji i autoreklamy bo całe miasto miało wielki ubaw
2010-09-27 22:47
~...........
To już wolałbym budować nowe drogi niż łatać dziury :)
2010-09-27 21:46
~123
Dziury trzeba łatać a nie mówić,że są w innych miasrach i nic nie robić.Sory,budować MORSKĄ LATARNIĘ.
2010-09-27 21:39
~....
Dziury masz w każdym mieście były i będą!
2010-09-27 21:35
~Pysiaczek
Bocian na burmistrza !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2010-09-27 21:33
~bb
Łatać dziury w drogach a nie latarnie morskie na Bugu budować.Czy to jest najpilniejsze.
2010-09-27 21:23
~123
Macie obowiazęk budować miasto.Zapomnijcie o luksusach dla siebie.Takie myślenie to skandal.Egoisci musza odejść.Pogonimy Was kartami do głosowania!!!!!!!! Jak Wy wogóle śmiecie podnosić po raz kolejny ten temat.
2010-09-27 16:26
~majka
Pan Zdzisław Bocian miał parę lat, aby się wykazać. Co zrobiło Starostwo, żeby zbudować sobie ratusz - nic. Burmistrz przynajmniej wykupił grunt pod budowę. Przecież ten pomysł nie jest do zrealizowania. Proszę zapytać Pana Bociana, co zrobił jako Sekretarz np. ze sprawami powodziowymi powiatu - też nic - najlepiej zrzucić wszystko na straż pożarną.
2010-09-27 10:20
~Felek
Nie no super projekt no super czego chcecie przecież wszystkie miasta na świecie mają ratusze w parkach a nie w centrum hahhahaha no za ten pomysł to urbaniści powinni zjeść Słupeczańskiego na śniadanko...
2010-09-27 08:46
~ekonomista
ten projekt i hasło wyborcze to bezczelność i brak szacunku do wyborców. Pieniądze publiczne należy inwestowć z wielkim rozsądkiem a topić w rzece
2010-09-26 20:42
~123
Do 456.Nieważne do kogo należy LOK.Jnwestycje nie są tu potrzebne .Zamiast dyskotek itp wpuścić ludzi bezpośrednio związanych z woda,pasjonatów,którzy beda wiedzieli co zrobić Dlaczego Poczta Polska sprzedaje rajstopy,kalendarze,proszki do prania a w LOK odbywaja sie pijatyki i bijatyki .Czy robić tylko drogi.Tak,niestety kultura nie dotrze do wsi na nartach w zimie.Jerzy ma racje burmistrz powinien być wyszkowiakiem.
2010-09-26 17:53
~MAK
No i prosze,cala prawda o ubiegajacych sie o stoleczki.Najgorsze w tym jest to,ze wstydu nie maja i pchaja sie,a nuz znowu sie uda oglupic wyborcow.Jezeli chodzi o Bociana,to wiem,ze jest zlota raczka.Swego czasu zaslynal w perfekcyjnej wymianie zamkow w sanepidzie,zeby owczesny dyrektor,po wygranej sprawie w NSA,przywracajacego go do pracy,nie mogl powrocic,bo stanowisko juz bylo zaklepane przez bylego staroste J.S dla aktualnego dyrektora. Ot i tak zalatwia sie u nas posadki.Ludzie wyksztalceni,bez brzydkich koneksjiu nie maja szans.Moze dobry los sprawi,ze karierowicze znikna z naszych urzedow.
2010-09-26 10:09
~JS
O matko! Jak można myśleć o zniszczeniu -podobno zabytkowego parku na taki kiczowaty projekt. Starych drzew w Wyszkowie coraz mniej! Od kilku lat wycina się wszystko co się da, chyba bez żadnej kontroli :( - pan z PSL od środowiska w powiecie jest beznadziejny! Ratusz jest potrzebny, ale skromniejszy i najlepiej w miejscu z biblioteką - to najlepsza lokalizacja na centrum miasta. Rzeczywiście czas posłuchać kogoś z zewnątrz - prawdziwych architeków. Czas na ograniczenie wpływu domorosłych mądrali od wszystkiego :(
2010-09-25 23:55
~456
LOK nie jest gminny, więc gmina ni e może tam inwestować, A w pozostałych miejscach lepiej nic nie zmieniać. Robić tylko drogi, kultura juz nikomu nie jest potrzebna.
2010-09-25 22:28
~123
Ten nowy parking to napewno dla biurokratów,przecież przybędzie ich jakieś 123%.Na cholere ten klub wodny.LOK uruchomic i niech sie odbywają tam imprezy dla których został zbudowany.Amfiteatr...popieram bbb.Co tam miałoby się odbywać.Lato w Polsce krótkie i kapryśne.Czy Wy nie macie na co wydawać pieniędzy.Ronda i drogi trzeba budować.
2010-09-25 21:44
~emeryt
Zasrana woda z oklicznych szamb dostaje się do żródeł z których jest pobierana do naszych kranow.Całe miasto pije tą mieszaninę oczyszczonych jedynie przez glebę fekaliów.Kiedyś było piwko z wyszkowskiego browaru czyli ścieki z cmentarza.W obydwu przypadkach Sanepid nic nie wykrywał.Nie dajcie sie otumanić cwaniakom biurokratom.Trzeba inwestować w to co najwazniejsze.KANALIZACJA MIASTA jest priorytetem!!!!!!!!!!! Szlag mnie trafia jak ta banda biurokratów chce sobie zrobić dobrze.Gdyby prości ludzie potrafili tu pisać to by Was pogonili.
2010-09-25 12:04
~bbb
ciekawie, ale po co tyle trybun i amfiteatrów, scen, skoro w tym mieście jedno kino ledwie się może utrzymać...
2010-09-24 15:28
~Bociek
Chyba ten projekt to ktos po pijaku nabazgral. Lepiej by dziecko z podstawowki namalowalo...
2010-09-24 15:24
~007
Beznadziejny ten projekt ratusza. Ja bym zrobil lepsze miejsce do spacerowania wzdluz Bugu, zeby nie bylo ciagle zalewane. A tak poza tym to park mamy ladny i nie ma co dobrego ulepszac, bo mozna popsuc. Bocian do Afryki!
2010-09-24 14:33
~???
Żabo z 12.16, czemu zabierasz cudzy login?
2010-09-24 12:41
~obserwator
jak bocian się z tego pomysłu nie wycofa to dostanie tyle poparcia co jego prezes Waldema PSL to jest partia która za chwilę zniknie życia politycznego i to jest stracony głos
2010-09-24 12:16
~Żaba
Bocian próbuje przedstawić alternatywna koncepcje i bardzo dobrze. Obecnie juz nie można się poruszać bezpiecznie ul. Sowińskiego. Gdy powstanie ratusz to będzie jeszcze bardziej wzmozony ruch. Czy o to nam chodzi? Koncepcja Bociana jest bardziej miastotwórcza. Nie skupiajmy wszystkich urzędów w jednym miejscu poniewaz i tak są blisko siebie. Projektant ma spora wyobrażnię i dobrze że powstałoby molo bo przystań wybudowana przez Nowosielskiego to tragiczna pomyłka i niefachowośc odpowiedzialnych za jego budowę. Szkoda naszych pieniędzy na takie potworki budowlane.
2010-09-24 11:47
~@
obserwator, nie jestem kandydatem. Ale nie lubię tego polskiego chamstwa. Odnieś się merytorycznie do tematu, a nie kpij z nazwiska. Tyle.
2010-09-24 11:45
~obserwator
Bardzo cienki i arogancki kandydat bo reaguje na każdy komentarz czytelników. puszczają mu nerwy i nie nadaje się na burmistrza
2010-09-24 11:36
~@
Felek, coś ty taki cham. Sam się ulotnij z Wyszkowa. Jesli masz uwagi, to pisz merytorycznie, chamstwa w Polsce jest już za dużo.
2010-09-24 10:45
~Felek
Bocian ty lepiej do ciepłych krajów leć bo ci zimno szkodzi. Zatrudniłeś Słupka żeby ci to coś nabazgrał. Przecież to nawet krzty proporcji niema. Kłamiesz Bocian jak zwykle.
2010-09-23 16:41
~()
zajefajnie, już dawno mówiłem, że lepszy bocian w garści, niż grzesio na dachu ( u ryszarda ł.)
2010-09-23 15:24
~blumper
Plany godne Cezara.
2010-09-23 11:02
~`
Może i stać tylko że takiego nie ma. Bo na kogo zagłosować na Leniwego Grzesia i Spółkę na zakompleksionego Warpasa ?
2010-09-23 10:59
~wyszkowiak
A czy Wayszkowa nie stać na lepszego kadydata tylko na emeryta.....(młodego)
2010-09-23 09:34
~Żaba
ZAmczewski i Malinowski to nie byli rodowici wyszkowianie i co z tego? mamy wybrać najlepszego kandydata i tyle.I pytanie. jesli ktos chwali Nowosielskiego, to na pewno pisz sam Nowosielski? A jesli Bociana., to tylko Bocian. Zastanów się nad sobą acd
2010-09-23 08:47
~jerzy
do 999 kandydat pisze sam o sobie..... W Wyszkowie nie powinin piastować funkcji Burmistrza ktoś z zewnątrz mamy swoich godnych kandydatów, to policzek dla rodowitych mieszkańców Wyszkowa a nie emeryt(od kilkunastu lat) wojskowy
2010-09-23 08:06
~999
Jedyny myślący po gospdarsku kandydat na burmistrza.
2010-09-23 07:54
~acd
Bocian ale ty bredzisz. Twoje pomysły są tak nie realne jak nie realne jest twoje zwycięstwo w wyborach.
2010-09-22 22:34
~niezadowolony obserwator
Wawa 100/100 % racji
2010-09-22 22:30
~Ko-Za
"To miejsce będzie żyło...", być może ale my tego nie doczekamy i ty Zdzisław też. Śmieszne te plany, tym bardziej proporcje mające się nijak do rzeczywistości. Nooooo, chyba że wywłaszczysz pana Borka...niestety, to nie te czasy...nie te czasy.
2010-09-22 21:39
~wawa
Ludzie,przepisy trzeba uproscic.Nie zadac na byle gowno pozwolen i za chwile sie okaze ze urzednikow jest za duzo.Nic nie trzeba bedzie rozbudowywac.Wielkie NIE dla molocha.Budujcie wszystko ale nie swiontynię biurokracji.Po wiochach kanalizacja i asfalt a na przedmiesciach Wyszkowa szamba,dziury w drodze,brak chodnikow,pozwolenia na budowe nie dadza,rozwoj miasta zastopowany a oni sobie warunki pracy poprawiaja.Jak Wam za ciasno to sobie zbudujcie swoje miejsca pracy za wlasne pieniadze a nie zdrowie nasze w gardla wasze
2010-09-22 20:54
~!`!`!`!
i jak tu wyjść z jakąkolwiek koncepcją? jak tu taki plebs wszystko krytykuje! najlepiej to siąść pod sklepem i winko pić! tylko do tego się większość nadaje! po co w parku amfiteatr? lepiej dostawić dwie ławeczki bo żuleria nie mieści się już na tych co są no i jeszcze dostawić dwie kuwety z piachem żeby psy się miały gdzie załatwiać a potem dzieci będą babki z piasku lepić.
2010-09-22 20:17
~Janek
Ba, czyżbyś podpadł w pracy Bocianowi? Czy może twoja rodzina?
2010-09-22 18:11
~Ba...
Nooo, Bocian już urząd zreformował, phhh.... Teraz będzie, trep jeden, Wyszków reformował. Phhh... Ciekawe kto te jego reformy da radę później ponaprawiać. Co za bezczelny typ.
2010-09-22 15:50
~abba
Plus za profesjonalne podejście do wyborców. Co do koncepcji to jestem za promenadą, molo i klub wodny czyli zagospodarowanie rzeki.natomiast wycinanie parku i ratusz w tym miejscu absolutnie nie. W parku musi być trochę spokoju a nie amfiteatr. Co do ratusza to p. Bocian nie uwzględnia elementu czasu. Kościuszki i Serocka nie będzie w przyszłości dzielić Wyszkowa bo będzie obwodnica północna, Nie potrzebny amfiteatr bo będzie lepiej działał stadion. To, że teraz rządzi tam Wiśniewski i nie dzieje się nic to nie będzie tak wiecznie. Nie będzie obecnego burmistrzaa i nie będzie tego leniwca
2010-09-22 15:37
~wyszkowian n
A co dla Rybienka Leśnego ? Dlaczego tak duże osiedle nie ma nawet dościa do rzeki ? Może jakaś kładka dla ruchu pieszo/rowerowego ?
2010-09-22 15:24
~&&&
Dla mieszkańca najważniejszy jest szacunek i merytoryczne załatwienie sprawy a nie w dobie kryzysu inwestwowanie w skarpę, to już było przerabiane przy okazji Banku Miast - tylko tego ustroju już nie ma
2010-09-22 15:05
~Blue
Cieszę się, że komentujący tak szybko znaleźli "wpisowe" na inwestycję p. Bociania ;-)
2010-09-22 14:54
~zdzicho
można zrobić więcej ale nie inwestować (utopić) je w rzece. np. drogi dojazdowe do osiedli ul Ruczajowa otd
2010-09-22 14:52
~Mieszko
Czy ktoś jeszcze wierzy w bociany ???
2010-09-22 14:47
~`
Do Zdzich . Człowieku czy ciebie ktoś bił po głowie jak byłeś mały? Przecież właśnie te pieniądze marnotrawi obecny Burmistrz, Bocian twierdzi ze za te pieniądze można zrobić dużo dużo więcej.
2010-09-22 14:41
~zdzicho
"Za pieniądze uzyskane ze sprzedaży gruntu przy ulicy 11 Listopada zagospodarowałbym skarpę nadbużańską wg prezentowanej koncepcji." to jest wielkie marnotrastwo pieniędzy podatnika, są ważniejsze i pilniejsze dla miasta inwestycje
2010-09-22 14:29
~wyszkowiak
ten projekt to czysta fantazja, Burmistrz sam nic nie moze zrobić potrzebna jest rada gminy i duże pieniądze. To jest tani chwyt na potrzeby kampanii
2010-09-22 14:19
~&
do Blue. Można sprzedać zakupione za 6 milionów działki (z zyskiem oczywiście) i będą środki na rozbudowę ratusza. Co zrobi...........
2010-09-22 14:06
~`
Bocian to człowiek który nie mówi "ja będę Burmistrzem a mój kolega Starostą" tylko mówi co chce zrobić dla miasta. Brawo Panie Bocian może ludzie w końcu zrozumieją.
2010-09-22 13:57
~Allik
Środki z tych samych źródeł, co na budowę nowego ratusza w centrum.
2010-09-22 13:55
~$
Koncepcja autorytetu wielu pokoleń architektów - Ludomira Słpeczńskiego, jest bardzo słuszna i czas posłuchać kogoś z zewnątrz - prawdziwych architektów.
2010-09-22 13:55
~Mieszkaniec
Może wreszcie ludzie przejrzą na oczy nie będą głosować na GRZESIA tylko na kogoś kto chce coś zrobić np. BOCIANA
2010-09-22 13:46
~Blue
Czy ~ja, to ten sam analfabeta "nareście" ?! A co do planów, to bardzo widowiskowe i efektowne, tylko jedno małe pytanko ? Skąd środki ? Chociażby na początek budowy, może pan Z. B. wskazałby źródło kilku "głupich" milioników ? :-) Z funduszy unijnych może udałoby się zdobyć jakąś część, ale nie ma nawet co marzyć o połowie. Jednak mimo tego, na pewno zgadzam się w tym, że trzeba odsłaniać rzekę i "przesuwać" miasto w jej kierunku.
2010-09-22 13:07
~philip
Grzesiu ucz się. Wydane na teren pod przyszły ratusz 6 milionów złoych powinno być zbadane przez czynniki kontrolujące.
2010-09-22 12:59
~ja
Nareście ktoś myślący po gospodarsku
Czytaj w aktualnym numerze
Wiadomości z miasta
Od 25 czerwca gmina i Wyszkowski Ośrodek Sportu i Rekreacji zapraszają na plażę przy moście samochodowym. Woda w Bugu pozytywnie przeszła badania sanepidu. Wkrótce...
Sport
W weekend na parkietach Hali WOSiR odbyły się finały mazowieckich igrzysk młodzieży w piłce siatkowej chłopców. Reprezentujący gospodarzy zespół UKS Polonez...
Czytelnicy napisali
01.06.2016r. w prezencie z okazji Dnia Dziecka, rodzice z grupy „Żabki” pod czujnym okiem Pani Magdaleny Łyszkowskiej i Moniki Ponichtera przygotowali przedstawienie...
Wiadomości z powiatu
Ponad 300 aut uczestniczyło w sobotnim, 11 czerwca, zlocie BMW, na który do Rząśnika zaprosili urząd gminy i BMW Klub Mazowsze. Miłośnicy tej marki mieli więc co...
Kultura
Wyszkowska biblioteka włączyła się w ogólnopolską akcję Noc Bibliotek „Wolno czytać”, która upłynęła pod znakiem Henryka Sienkiewicza i...

strony www Warszawa