Strona główna
Galeria Kontakt Ogłoszenia
Historia Ziemia
Wyszukaj na stronie


Więcej zatrudnionych w urzędzie miejskim
O 4 osoby, w związku z nową ustawą „śmieciową”, zwiększy się zatrudnienie w urzędzie miejskim. Ponadto burmistrz ma asystenta ds. komunalnych i ogólnospołecznych.  Będzie nabór na stanowisko dotyczące dróg. To niektóre z nowości w regulaminie organizacyjnym urzędu miejskiego, obowiązującym od 1 stycznia br.
W ostatnim dniu minionego roku Burmistrz Wyszkowa wydał zarządzenie w sprawie nadania urzędowi miejskiemu regulaminu organizacyjnego. Weszło ono w życie 1 stycznia 2013 r. W stosunku do poprzednio obowiązującego regulaminu zaszły pewne zmiany, m.in. zmieniła się podległość wydziału promocji, liczebność pracowników w wydziałach: finansowo-budżetowym oraz gospodarki komunalnej, mieszkalnictwa i rolnictwa (w związku  z nową ustawą „śmieciową”), powstało nowe stanowisko: asystent burmistrza ds. komunalnych i ogólnospołecznych.
- Dostosowujemy się do ciągle zmieniających się przepisów i zadań, które do nas spływają – tłumaczy burmistrz Grzegorz Nowosielski powody zmiany regulaminu. – Wydziały finansowy i gospodarki komunalnej przejmą zadania związane z wdrożeniem systemu śmieciowego.
O 2 etaty więcej będzie w wydziale finansowo-budżetowym, powstaną stanowiska ds. rozliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Dwie osoby zostaną zatrudnione w wydziale gospodarki komunalnej, mieszkalnictwa i rolnictwa, by zajmować się sprawami utrzymania porządku i czystości oraz gospodarki odpadami
W wydziale gospodarki komunalnej dojdzie stanowisko dotyczące dróg. Burmistrz wyjaśnia, że  ciągle przybywa dróg i jest więcej obowiązków związanych z ich zarządzaniem, projektowaniem, uzgodnieniami w ZUDzie (zespół uzgadniania dokumentacji projektowej, zajmuje się koordynowaniem projektów zgłaszanych przez poszczególnych inwestorów i dostawców mediów), wydawaniem dokumentów.
- Będzie nabór na to stanowisko, liczę, że zgłoszą się osoby z wykształceniem technicznym. 
Kolejne nowe stanowisko to asystent burmistrza ds. komunalnych i ogólnospołecznych. Został nim Andrzej Gelo.
- Przez 2 lata wykorzystaliśmy wszelkie możliwe umowy z Powiatowego Urzędu Pracy i z pewnymi przerwami zatrudnialiśmy pana Andrzeja Gelo, który w ramach wydziału gospodarki komunalnej nadzorował pracę osób skazanych i osób zatrudnionych w ramach robót publicznych. Skoro wykorzystaliśmy wszystkie możliwości dofinansowania z urzędu pracy, musieliśmy to stanowisko usankcjonować. Ustawa daje mi takie możliwości. Wiem, że niektórzy burmistrzowie i prezydenci miast zatrudniają asystentów, nazwę to politycznych, ale w obowiązkach pana Geli nic się nie zmienia. Nadal będzie pracował jak do tej pory, nadal nadzór będzie pełnić pan naczelnik Mikołajczyk. Jego głównym zadaniem będzie rozdzielenie zadań, rozwożenie ludzi i narzędzi, pilnowanie wykonywanej przez nich pracy, weryfikacja tej pracy. Taka grupa robocza, będąca do dyspozycji, bardzo się sprawdza. Do tej pory pan Gelo nie pracował w urzędzie na etacie. Nie chciałem tworzyć w wydziale nowego etatu. Przypomnę, że stanowisko asystenta jest związane ze stanowiskiem burmistrza;  jest do chwili, gdy stanowisko zajmuje burmistrz. A jeżeli zatrudniamy pracowników w ramach robót publicznych oraz skazanych, to musimy mieć osobę nadzorującą. Pan Gelo sprawdził się w tej pracy. Nie było naboru, bo na asystenta nie ma naboru.
 
Struktura organizacyjna
W wydziale promocji, kultury i sportu nie zmieniła się liczba etatów, natomiast zmieniła się podległość. W poprzednim regulaminie wydział podlegał drugiemu zastępcy burmistrza, teraz będzie podległy bezpośrednio burmistrzowi. 
- Uznałem, że będzie to organizacyjnie łatwiej, bo to burmistrz kreuje politykę informacyjną. Stąd mój zastępca wiele rzeczy konsultował ze mną. Żeby usprawnić pracę i skrócić drogę służbową,  przypisałem sobie ten wydział. Ale nie zwalniam Adama Warpasa z pracy w tym zakresie i liczę na pomoc i jego współpracę.
W schemacie organizacyjnym Adamowi Warpasowi (II zastępca) bezpośrednio podlega wydział edukacji i spraw społecznych oraz stanowisko ds. profilaktyki uzależnień, czyli sprawy oświaty i pomocy społecznej. 
- Oświata i sprawy społeczne to jest 1/3 naszego budżetu; organizacyjnie to: szkoły, ZOPO i OPS, dużo podległych osób – zauważa burmistrz.
Ponadto II zastępca burmistrza  koordynuje prace komisji stałych rady miejskiej i jest odpowiedzialny za realizację wniosków komisji.
Pod bezpośrednim nadzorem pierwszego zastępcy burmistrza (Adam Mróz) są: wydział strategii i rozwoju gminy, wydział gospodarki komunalnej, mieszkalnictwa i rolnictwa, straż miejska, referat ds. pozyskiwania środków zewnętrznych. Nadzoruje i koordynuje działalność jednostek organizacyjnych gminy, działających w zakresie gospodarki komunalnej oraz działalność organów jednostek pomocniczych.
Burmistrzowi, oprócz zastępców burmistrza, sekretarza i skarbnika, bezpośrednio podlegają: wydział promocji, referat ds. zamówień publicznych, audytor wewnętrzny, stanowisko ds. obronności i ochrony informacji niejawnych oraz asystent burmistrza ds. komunalnych i ogólnospołecznych.
ES
Wróć do listy artykulów z tego wydania
Komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami internautów. Redakcja Nowego Wyszkowiaka nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie możliwość przeredagowywania fragmentów komentarzy w sposób nie zmieniający ich przekazu, a w szczególnych przypadkach usuwania fragmentów lub całych komentarzy. Nie będziemy publikować opinii, które są wulgarne, obraźliwe, naruszające zasady współżycia społecznego, zawierają adresy www i e-mail oraz dane osobowe i teleadresowe, obrażają osoby publiczne, obrażają inne osoby uczestniczące w dyskusji, mogą łamać prawa autorskie, nie są zgodne z tematem komentowanego artykułu.
2013-01-27 09:06
~:(
Trudno dyskutować z kimś,kto w każdym poscie doszukuje się prywaty. To ,że mam inne zdanie jak ty nie znaczy, żę pracuje w urzedzie.
2013-01-26 15:56
~:)
nie podoba mi sie dojenie pracowników przez prywatne firmy ale co mam zrobić jak taka praca jest mi potrzebna a mimo wykształcenia inie mam pleców w gminie aby załatwić sobie pracę...więc nie ubolewajmy to są jednostki publiczne i pracują za nasze podatki więc trochę uprzejmości z ich strony to żadna łaska...a w ogóle to chyba tam pracujesz, że Cię ten temat tak poruszył
2013-01-26 10:46
~d...kracja PO w Wyszkowie
Dyrektor DK Hutnik oświadczył młodym zespołom, ktore spotkały się z nim w sprawie zorganizowania przeglądu zespołów rockowych, że żaden koncert rockowy czy podobny nie będzie miał miejsca w Domu Kultury przez 3 lata, ponieważ są nowe parkiety, fotele itp. i są na gwarancji! Jakie to traktowanie już nie tylko zespołów, ale melomanów i ogólnie mieszkańców miasta, którzy swoimi podatkami utrzymują tego typu przybytki? Pytanie retoryczne: czy jak dyrektor kupi sobie nowy samóchód nie będzie go używał dopóki będzie na gwarancji?
2013-01-25 20:52
~wawa
Jaskinia,człowiek z cromanion nie mówił zawsze NIE.Przynajmniej raz swojej połowicy powiedział TAK
2013-01-25 20:08
~-bleble
zwolniono kilka sprzątaczek w szkołach zamknięto stołówki zwolniono kucharki i jest kaska na nowych urzędników niezłe niezłe
2013-01-25 16:10
~:(
Ale podoba ci się to, ze prywatni tak doją pracowników? Chcesz, zeby w urzedzie tez tak było?
2013-01-25 12:27
~:)
faktycznie biedni urzędnicy....jak mają tak żle to może w prywatnej firmie będą mieli lepiej...niech się przeniosą...1600 brutto 60 godzin tygodniowa, zero zwolnień o urlopach nie ma mowy...a oni 13-stki, bony, jubileuszówki premie za staż pracy...naprawdę serce się kraje...może skrócić im czas pracy i dać podwyżki za tę harówkę..
2013-01-25 10:49
~jaskinia
ty wawa to jesteś człowiek z cromanion zawsze nie ...
2013-01-25 09:24
~wawa
Nawiązując do xxx.Nigdy w historii Polski,tak wielu nie miało tak dużo bezsensownej roboty przy tak ogromnym bezrobociu.Tylko kasta się rozrasta.Nieważny robol ze wsi czy też z miasta bo ważniejszy pederasta.
2013-01-24 22:26
~xxx
wbrew pozorom może wcale nie być za dużo urzędników, jezli przyjrzeć się jak bardzo rozwinęła się biurokracja ogólnie w urzędach tj. procedura goni procedurę, sprawozdanie-sprawozdaniem, tabelki, zestawienia itp, itd. I ci urzędnicy czasami nie nadążają i w tej biurokracji motają się i gubią. Jest ostatnio tędencja do produkowania masy przepisów i stosów zbędnych dokumentów. Każdą procedurę i regulamin można utworzyć pod coś lub pod kogoś i wcale to nie służy równości i sprawiedliwości, a wręcz przeciwnie, do \"załatwiania interesów\" w \"białych rękawiczkach\". Nie znam urzędu w Wyszkowie, ale generalnie papierologi przerasta tych biednych urzędników, którzy czasami po godzinach zasuwają żeby nie wylecieć z pracy.
2013-01-24 20:20
~888888888
Za nasze podatki.
2013-01-24 13:03
~:)
jeśli chodzi o rekrutację w UM, to jeśli nie jesteś protegowanym to zapomnij, po wejściu szanowna komisja zada Ci pytanie z kpa na, które i tak nie odpowiesz bo jesteś z góry przekreślony...ciekawe czy wszyscy pracownicy urzędu znają ten kodeks na pamięć...może warto się temu przyjrzeć Panie Burmistrzu, skoro się wymaga tego od aplikantów
2013-01-24 12:57
~...
procesowi rekrutacji w UM i samej treści ogłoszeń o pracę publikowanych przez UM powinna się przyjrzeć Inspekcja Pracy bo to co wyrabiają urzędnicy ma się nijak do ustawy o samorządzie
2013-01-23 20:46
~Prezes spółki
Spokojnie można zwolnić 1/3 załogi bez zagrożeń dotrzymała jakichkolwiek terminów jakichkolwiek zadań leżących w gestii UG. Kawka, herbata, ploteczki, imieniny, urodziny i tak mija dzień w urzędzie. My w korporacji musimy pracować tyle co 3 urzędników.
Czytaj w aktualnym numerze
Wiadomości z miasta
Twarzą w twarz, na scenie, a nie w wirtualnym świecie smartfonów spotkały się współczesne dzieci i nastolatki w kolejnym Tanecznym Deptaku. Twórcy...
Sport
W weekend na parkietach Hali WOSiR odbyły się finały mazowieckich igrzysk młodzieży w piłce siatkowej chłopców. Reprezentujący gospodarzy zespół UKS Polonez...
Czytelnicy napisali
01.06.2016r. w prezencie z okazji Dnia Dziecka, rodzice z grupy „Żabki” pod czujnym okiem Pani Magdaleny Łyszkowskiej i Moniki Ponichtera przygotowali przedstawienie...
Wiadomości z powiatu
Wszyscy radni zagłosowali za udzieleniem wójtowi absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2015 r. Budżet zamknął się ponadmilionową nadwyżką, na inwestycje...
Kultura
Wyszkowska biblioteka włączyła się w ogólnopolską akcję Noc Bibliotek „Wolno czytać”, która upłynęła pod znakiem Henryka Sienkiewicza i...

strony www Warszawa