Strona główna
Galeria Kontakt Ogłoszenia
Historia Ziemia
Wyszukaj na stronie


Miasto trzeba budować z wizją. Rozmowa z burmistrzem Wyszkowa Grzegorzem Nowosielskim
W listopadzie zakończy się trzecia kadencja burmistrza Grzegorza Nowosielskiego. Wygrywając wybory po raz pierwszy, miał 29 lat. Jak dziś ocenia swoje początki i 12-letnie rządy? Czego żałuje? Czy wokół niego rzeczywiście stworzył się układ? Jak zamierza przekonać mieszkańców do swojej wizji rozwoju miasta?

Wygrywając pierwsze wybory, 12 lat temu, spodziewał się pan, że nie będzie to jedyna kadencja?
- Nie spodziewałem się. W pierwszej kadencji miewałem także okresy zwątpienia, miałem nawet nie startować ponownie. Ale też nie opuszczało mnie wrażenie, że moja praca, jej efekty postępują na zasadzie kuli śnieżnej, że stopniowo wszystko idzie w dobrym kierunku. Im dłużej pracowałem, efekty były lepsze i bardziej widoczne. Drugi raz wystartowałem, aby potwierdzić wyniki pracy. Teraz jestem na końcu trzeciej kadencji i odczuwam satysfakcję z tego, co przez te 12 lat w Wyszkowie się stało. Fakt, że w wyborach o trzecią kadencję już w pierwszej turze, bardzo dużą przewagą głosów, zostałem wybrany, to dla mnie coś bardzo wyjątkowego, wielka nagroda. Jak porównuję miasto sprzed 12 lat, kiedy było wysokie bezrobocie, zakłady pracy (FSO, fabryka mebli) upadły, huta szkła wygasiła jedną wannę i zwolniła kilkadziesiąt osób i prawie nic się w Wyszkowie nie otwierało, to dzisiaj mamy zupełnie inną sytuację. Reaktywowaliśmy KS Bug Wyszków, w międzyczasie powstał Camper, otworzyliśmy szereg innych działalności, powstał szereg stowarzyszeń działających w dziedzinie kultury. Moim zdaniem, gdybyśmy obudzili się dziś w Wyszkowie sprzed 12 lat, kiedy w centrum stały drewniane chatki, to zwyczajnie byśmy naszego miasta nie poznali. 
Dużo ciepłych słów słyszę ze strony mieszkańców Pułtuska, Wołomina, Ostrowi Maz., którzy chwalą kierunek, w jakim Wyszków się zmienia, chwalą to, że buduje się wiele mieszkań, że gmina konsekwentną polityką w dziedzinie wspierania przedsiębiorczości scala i sprzedaje działki, na których powstają nowe zakłady i miejsca pracy.
Podsumowując, to było dobre 12 lat. Oczywiście sprzyjały nam okoliczności, wejście Polski do Unii Europejskiej, pozyskanie środków unijnych na infrastrukturę i programy społeczne. 12 lat temu wszyscy oglądaliśmy się na Serock, podziwialiśmy czystość, porządek, rabaty kwiatowe. Mam wrażenie, że teraz okoliczne miasta oglądają się na nas.
 
Z drugiej strony to zarzut kontrkandydatów, że burmistrz tylko kwiatki sadzi.
- Myślę, że to tylko im przeszkadza. Oczywiste jest, że nie tylko sadzimy kwiatki. Są potrzebne, ale rzecz jasna nie najważniejsze.
 
Rozumiem, że nie jest pan zwolennikiem wprowadzenia do samorządów kadencyjności.
- Opowiedziałbym się za kadencyjnością. Powinna obowiązywać również w górę, aby była wymiana elit, kadr, funkcjonowała pewna ścieżka kariery. Ciekawą propozycją jest wydłużenie kadencji o jeden rok. Duże inwestycje ciężko zamknąć w jednej 4-letniej kadencji. Dwie 5-letnie kadencje byłyby optymalne. Natomiast trzeba być konsekwentnym i otworzyć ścieżkę kariery do parlamentu również dla osób, które nie chcą się przypisywać do żadnej partii politycznej.
 
Na przykład pan.
- Na przykład.
 
Która kadencja była najtrudniejsza?
- Pierwsza. Z przyczyn leżących zarówno po mojej stronie, jak i niezależnych ode mnie. Mieliśmy bardzo trudną sytuację finansową. Tydzień po objęciu przeze mnie stanowiska zaczęli do mnie dzwonić wyszkowscy przedsiębiorcy, którzy wykonali jakieś usługi i czekali po kilka miesięcy na zapłatę faktur, co zagrażało egzystencji ich firm. Gmina nie była tym, który daje pracę, tylko korzysta z darmowego kredytu. Sytuacja zupełnie się zmieniła. Nie zamawiamy żadnej usługi, nie prowadzimy inwestycji, jeśli nie mamy zabezpieczonych w budżecie środków. Zmieniłem organizację gminy, scaliłem bazę sportową, oświata również została scentralizowana.
Musiałem odkrywać prawidłowości rządzące samorządem, o których nie przeczyta się w książkach i nie uczą na studiach. Dzisiaj załatwienie jakiejś sprawy zajmuje mi 10 minut, bo dzwonię np. do dyrektora w urzędzie marszałkowskim czy wojewódzkim, a wtedy musiałem przecierać szlaki, czekać na spotkanie miesiąc, gdy decyzja powinna zapaść w jeden dzień.
 
Czy pana wiek był przeszkodą?
- Może brak doświadczenia, nie wiek. Ja byłem osobą spoza świata polityki. Wiedza i doświadczenie są istotnym kapitałem. Choć nie byłem osobą znikąd. Pełniłem kierownicze stanowisko w centralnym zarządzie poczty, budżet mojego biura wynosił 10 mln zł, budżet gminy – 60 mln zł. To nie był więc skok na bardzo głęboką wodę. Dlaczego wiele osób powiedziało mi, że pomimo młodego wieku, nie zachłysnąłem się władzą? Nie kupiliśmy limuzyny, nie zatrudniliśmy kierowcy, pani sekretarka jest ta sama, która pracowała z burmistrzem Malinowskim. Dlatego, że to wszystko miałem w Warszawie, wiedziałem, że nie na tym polega sprawowanie władzy, bycie menadżerem. To, co najbardziej mnie zdziwiło, to mentalność ludzi w Wyszkowie. Musiałem się nauczyć współpracować z urzędnikami, a oni musieli się przystosować do mnie. Nie chciałbym powiedzieć, że wszyscy pracowali źle, ale musieliśmy się dostosować do nowego stylu.
 
Ale też kadra przez lata zmieniła się, urząd „odmłodniał”.
- Oczywiście. Jak zmieniają się czasy, rzeczywistość, tak burmistrz, będący którąś kadencję, powinien zrobić przegląd kadr i podjąć decyzje personalne, wzmocnienia pewnych elementów, być może wymianę niektórych osób.
 
Czyli po wygranych wyborach planuje pan zmiany personalne.
- Planuję. Taka tendencja nie powinna nikogo dziwić. Nawet prezydent USA po wygranych wyborach robi odnowę swojego gabinetu. Nowa kadencja, nowe wyzwania, być może potrzeba ludzi z nową energią.
 
To nie układ i nie klika
 
Koniec trzeciej kadencji to dobry czas na refleksje…
- …zwłaszcza, że to były ciekawe czasy. Weszliśmy do UE, korzystaliśmy ze środków akcyjnych, przedakcesyjnych, zmieniała się Polska. To były czasy przełomu. Myślę, że dobrze się odnaleźliśmy jako miasto. Wyszkowianie okazali się bardzo przedsiębiorczy. Budżet z 60 mln urósł do100 mln zł. Budżet inwestycyjny to 20 mln zł rocznie. W tym roku, wbrew temu, co mówią moi oponenci, wcale nie jest wyższy. Ale to mnie bardzo cieszy, kiedy inni kandydaci na burmistrza mówią, że buduje się, bo jest rok wyborczy. Nie rozbierzemy tych inwestycji po wyborach, ludzie nie mają tak krótkiej pamięci i pamiętają, że w poprzednich latach budowaliśmy na podobnym poziomie. Większość inwestycji była na wsiach, bo takie były potrzeby. W tym roku więcej inwestycji – ilościowo, a nie kosztowo – jest w mieście. Bo kosztowo większość inwestycji prowadzona jest na wsiach.
 
Miasto się rozbudowuje, co też jest wyzwaniem dla samorządu. Ludzie na nowych osiedlach czekają na infrastrukturę.
- Budowanych jest obecnie ok. 500 mieszkań, dlatego że zmieniliśmy plany zagospodarowania. Cena mieszkania w Wyszkowie porównywalna była z ceną na Białołęce w Warszawie. Teraz cena spadła o ok. 1.500 zł. 
Oferta budownictwa jednorodzinnego, którą rozszerzyliśmy na wsiach, jest skierowana do mieszkańców Warszawy, którzy chcą się wyprowadzić z bloków, z dużego miasta i dojeżdżać do pracy. Ostrołęka w ciągu ostatnich lat straciła kilka tysięcy mieszkańców, a u nas co roku jest przyrost.
W ciągu ostatnich 2 lat stworzyliśmy w przedszkolach 4 dodatkowe oddziały, w przyszłej kadencji będziemy budowali przedszkole przy ul. Meliorantów, bo w tym kierunku rozwija się miasto. Miasto trzeba budować z wizją. Tu, gdzie pojutrze będą małe dzieci, dziś trzeba budować przedszkole. Skoro stawiamy na osoby młode i dynamiczne, to musimy zapewnić im wszelkie atrybuty, żeby żyło im się tu wygodnie. Żeby Wyszków nie był tylko blokowiskiem i sypialnią Warszawy.
 
Czy nie czuje pan, że przez te 12 lata stworzył się wokół pana pewien układ? Bardzo widoczne jest to w tej kadencji, praktycznie nie ma pan opozycji.
- Byłem niedawno na konferencji organizowanej przez jedną z warszawskich uczelni, gdzie mówiono, że samorządy przesiąknięte są polityką. Rysowano idealny model, gdzie wszyscy rozmawiają ze wszystkimi, spierają się, wypracowują rozwiązanie. Moim zdaniem, to wypisz wymaluj przykład gminy Wyszków. Coś, czego inni nam zazdroszczą – spokój, możliwość rozmowy, różnienie się, ale co do problemu, nie personalnie. 95% uchwał w tej kadencji podjętych było jednogłośnie. W Wyszkowie niektórzy mówią, że to układ. Gdyby istniał, wszyscy radni powinni stanąć za mną jako kandydatem na burmistrza na jednej liście. 
 
Opozycja patrzy jednak na ręce i podchodzi krytyczniej. A tego krytycznego podejścia nie widać.
- Zastanawiam się, czego ludziom brakuje. Czy dyskusji, czy nie zgadzają się z decyzjami radnych. Dyskusja odbywa się na komisjach, spotkaniach z radnymi. Przez 3,5 roku świetnie to funkcjonowało. W ciągu ostatniego półrocza niektórzy radni chcą zaznaczyć swoją odrębność, pójście do wyborów w innym komitecie.
 
Czy zdarzyło się panu nie przekonać radnych do czegoś?
- Tak, były tematy, które nie wchodziły na sesję albo zmienialiśmy projekty, osiągając kompromis. Nie chciałbym zdradzać kuchni, ale spory dotyczyły np. wysokości podatków, gospodarowania nieruchomościami, zawsze są ostre spory o budżet. Byłem dumny, kiedy w dyskusjach widać było podział nie na komitety, ale np. miasto i wieś, mieszkańcy części miasta przed i za mostem. To nie układ i klika tylko duch samorządności, kiedy po wejściu do rady ludzie zdejmują szyldy partyjne.
Wydaje mi się, że to jest naprawdę dobry styl. Chyba ten spokój troszeczkę nas znudził. Ale przypomnę, że w pierwszej kadencji był bardzo ostry spór, silna opozycja i wtedy zarzucano nam, że skupiamy się na walce politycznej, sporach, epitetach, wyciąganiu sobie nieprawidłowości, a nie na pracy. Myślę, że mój dobry wynik w ostatnich wyborach świadczył, że ludzie doceniają to, że potrafimy znaleźć kompromis i wspólny język. Ludzie mówią, że są znudzeni polityką i kłótniami. U nas ich nie ma, więc niektórzy mówią, że jest układ. Walka z układem to wygodne stwierdzenie dla kontrkandydatów, nośne. To pytam, skoro wszyscy, reprezentujący komitety Wspólnota Samorządowa, PO, PSL, PiS, są w układzie, to z kim będziesz rządził, jak zostaniesz burmistrzem, z kim zawiążesz koalicję?
 
Kończąc wątek podsumowań, na pewno ma pan poczucie największego sukcesu i największej porażki.
- Łatwo jest oceniać i krytykować niż po prostu rządzić. Po 12 latach największym sukcesem są wciąż wysokie notowania w społeczeństwie. Słyszę to i czuję podczas wielu rozmów i spotkań. Natomiast porażka… Od krytyki jest opozycja.
 
Czy jest coś, do czego pan wraca z myślą, że powinien postąpić inaczej, zrobić coś lepiej?
- Gdybym wiedział to, co wiem teraz, to pierwsza kadencja nie wyglądałaby słabo. Z perspektywy czasu oceniam, że pierwsze 2 lata były słabe. Trzeci rok był lepszy, czwarty – dobry. Każda kolejna kadencja jest wynikiem poprzedniej, to zbiór doświadczeń, wiedzy, umiejętności. Popełnialiśmy błędy, których trzeba mieć świadomość i wyciągać z nich wnioski, aby uniknąć ich w przyszłości. Natomiast proszę mnie zwolnić z publicznego biczowania się, stanę przed krytyką kilku kandydatów na burmistrza, którzy, by uzyskać dobry wynik, nie będą mnie chwalić, tylko krytykować, wytykać i szukać porażek.
 
To przejdźmy do tej krytyki. Mówił pan o wizji budowania miasta. Kontrkandydaci mają inną wizję niż pan, np. w kwestii przeniesienia bazy sportowej.
- Sądzę, że to urosło już do absurdu. Kiedy mówimy o suszy w rolnictwie, to winny jest burmistrz, który sprzedał stadion. Kiedyś ktoś zapytał prezesa Bugu Wyszków, czy gramy już na sprzedanym stadionie.
 
Czy zgłosił się ktoś zainteresowany kupnem tego terenu?
- Nie ogłaszaliśmy żadnego postępowania i długo, długo nie ogłosimy.
 
Ale czy ktoś się w tej sprawie w ogóle zgłaszał?
- Nie, absolutnie. 
Cały pomysł nie polega na sprzedaży tylko na budowie nowoczesnej bazy sportowej. W poprzedniej kadencji, kiedy rozmawialiśmy na temat ewentualnej bazy pobytowej na Euro 2012, rozważaliśmy, jaka baza sportowa ma być. W tym miejscu na 4 ha nie da się zbudować stadionu piłkarskiego i lekkoatletycznego na miarę naszych potrzeb. Dlatego postanowiliśmy takie miejsce znaleźć. Gdzie mogłyby być miejsca parkingowe nieparaliżujące miasta w czasie festynów, dużych meczów. Koncerty nie odbywałyby się na dużym boisku, gdzie niszczona jest murawa. Miejsce, które ożywi się gospodarczo, spowoduje inicjatywę mieszkańców, którzy będą chcieli tworzyć bazę hotelowo-restauracyjną, handlową. Scaliliśmy prawie 7 ha gruntów. Mówimy o stadionie, bieżni, parku linowym, kortach, boisku piłkarskim ze sztucznej nawierzchni, boiskach wielofunkcyjnych. W końcu mówimy o procesie inwestycyjnym. Przecież nie wyprowadzimy wszystkich ze stadionu, żeby go przebudowywać; musielibyśmy zresztą budować od podstaw. Najlepiej byłoby więc budować stadion, jak się to obecnie robi, na obrzeżach miasta. A w przyszłości oczywiście jakoś zagospodarować teren obecnego stadionu, wystawić na sprzedaż, zmieniając plan na budownictwo wysokie, może pojawią się propozycje ciekawsze.
Menadżer powinien mieć wizję, odważnie ją prezentować i umieć obronić. Większość mieszkańców z entuzjazmem podchodzi do budowy bazy sportowej, pod warunkiem, że nie będzie to spowalniało pozostałych inwestycji. 
Nie upieram się przy tym, że to najlepszy model. Przedstawiam go i będę prosił społeczeństwo i radę miejską o osąd.
 
Kiedy?
- Jeżeli dostanę mandat, to w kolejnej kadencji. W tej kadencji radni w większości opowiadali się za tym projektem.
 
A kiedy plany miałyby być realizowane?
- W przyszłej kadencji, jeśli rada zaakceptuje ten kierunek. Jeśli postanowi o remoncie obecnego stadionu, to też konieczny będzie w przyszłej kadencji, bo bardzo dynamicznie rozrastają się grupy piłkarskie, potrzebne są boiska treningowe.
 
Przed chwilą rozmawialiśmy o oczekiwaniach mieszkańców dotyczących infrastruktury. Trudno będzie zrozumieć wizję takiej inwestycji ludziom, którzy czekają na drogę na swoim osiedlu.
- Dlatego mówimy: weźmiemy kredyt, bo jesteśmy w dobrej kondycji finansowej, mamy zdolność kredytową i możemy go dostać bardzo tanio. Wybudujemy stadion i przeniesiemy wszystkie grupy sportowe. Sprzedając teren obecnego stadionu, uzyskamy kwotę na spłatę kredytu. Oczywiście, pozyskamy dotację z PFRON czy Totalizatora Sportowego, ale nie będzie to 50% bezzwrotnej dotacji z UE. Być może uda nam się znaleźć sponsora, który w nazwie będzie chciał umieścić swój brand. 
Podobnie z ratuszem…
 
4 lata temu to była inwestycja najgłośniej dyskutowana.
- Świadomie odstąpiliśmy od tego. Jest ciasno, ale się mieścimy w obecnym budynku. Poczekamy na czasy, kiedy będziemy mieli wizję sfinansowania, pozyskania środków czy inwestora. To nie jest najpilniejsza potrzeba gminy Wyszków.
Z perspektywy poprzednich lat, kiedy sam opowiadałem się za budową ratusza, wydaje mi się to mało dojrzałe. W pewnym momencie nas, samorządowców, opanowała wizja stworzenia sobie pomnika.
 
Byliśmy bardzo blisko
 
Wszyscy kandydaci zapowiadają kontynuację obwodnicy śródmiejskiej. Zarzuca się panu przegapienie pozyskania środków.
- Chętnie posłuchałbym, z jakiego programu, w jakich latach i co przegapiliśmy. 
Mapy, którymi dysponowało starostwo, na których projektant się oparł, nie były aktualne. Teren kolejowy nie był terenem zamkniętym, w związku z czym uzyskaliśmy pozwolenie na budowę. Wtedy teren kolejowy był jednak terenem zamkniętym i potrzebna była decyzja wojewody. Zabrakło nam kilku dni, by zmienić decyzję.
 
Czyli środki były na wyciągnięcie ręki.
- Tak, byliśmy bardzo blisko pozyskania środków. Nie chcę się przepychać ze starostwem. Starosta wielokrotnie był naszym partnerem w staraniach o środki na obwodnicę i nadal czuję jego wsparcie. Tym bardziej, że to nie za kadencji obecnego starosty ta zmiana nie została wprowadzona. 
Nie skupiam się na wskazywaniu palcem winnego, tylko na tym, żeby pozyskać te środki. Jestem przekonany, że uda się to w nowej perspektywie. 
 
Co pan sądzi o budżecie obywatelskim?
- To rozwiązanie bardziej pijarowskie i polityczne. Chcemy trafić w oczekiwania społeczeństwa i zachęcić do udziału w procesie decyzyjnym. Fundusz sołecki funkcjonuje w naszej gminie i bardzo jestem zadowolony z jego efektów. Decydowanie o części budżetu przez tysiące ludzi wydaje mi się jednak nieporozumieniem. Jeśli już, to powinniśmy konsultować cały budżet. W konsekwencji inwestycje mało popularne, jak remont kanalizacji deszczowej, oczyszczalni ścieków, nigdy nie będą przeprowadzane.
Trzeba spotykać się, rozmawiać w różnych gremiach i formach. Jesteśmy za konsultacjami przez Internet. 
 
Czy zwrócił się pan o poparcie do jakichś komitetów wyborczych?
- Do Platformy Obywatelskiej. Rozmawiałem z innymi komitetami, ale tylko w PO takie pytanie padło na podatny grunt.
 
Dziękuję za rozmowę.
SB
Wróć do listy artykulów z tego wydania
Komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami internautów. Redakcja Nowego Wyszkowiaka nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie możliwość przeredagowywania fragmentów komentarzy w sposób nie zmieniający ich przekazu, a w szczególnych przypadkach usuwania fragmentów lub całych komentarzy. Nie będziemy publikować opinii, które są wulgarne, obraźliwe, naruszające zasady współżycia społecznego, zawierają adresy www i e-mail oraz dane osobowe i teleadresowe, obrażają osoby publiczne, obrażają inne osoby uczestniczące w dyskusji, mogą łamać prawa autorskie, nie są zgodne z tematem komentowanego artykułu.
2014-10-20 07:12
~Liza
Powinniśmy postawić na kandydatów MWS, może wtedy uda nam sie zmienić podejście władzy...
2014-10-01 11:48
~Do wyborcy
Sitwy ma się na własne zapotrzebowanie ! Odmładzał dzielnie, ale głównie nie celnie i ostała się sekretariacie t o w a r ż y s z k a ........sekretarz pop PZPR z tapicerni !
2014-10-01 08:59
~wyborca
12 lat obecnego burmistrza Nowosielskiego starczy. Jestem za kadencyjnością bo jak za długo to tworzą się sitwy.
2014-10-01 08:40
~Do mieszkańca z dworcowej.
Ty koleś spraw sobie okulary i obudż się. Spraw też sonie do rezydencji służbę . Stać Cię !
2014-10-01 08:35
~żal ,oj joj
Tylko ta mapa nie miała wyboru ! Chyba nikt nie chciał zrobić sobie zdjęcia z burmistrzem !
2014-10-01 08:22
~JA
Miasto z wizją. Targowica to obraz rozpaczy. Niedokończona inwestycja gminna na którą przeniesiono handlarzy z rubelplacu. Dodatkowo stare budynki oszpecone graffiti. Oraz nowe na dziko powstające pawilony. A miało być tak pięknie. Targowica mogłaby tam zostać i powinna tam zostać. Tylko to trzeba ucywilizować. W tym tępię wzrostu za pół roku powstanie tam Jarmark Europa z lat. 90tych w Warszawie. I nie wierzę w to , ze ten obiekt nie przynosi dochodów do gminy takich żeby je zainwestowac w jego estetykę.
2014-10-01 07:42
~Do Tandety
1/ Czy możliwość nabywania przez mieszkańców na jedynym targowisku zdrowej żywności to tandeta? 2/ Czy możliwości zakłócenia strumienia dostaw co.i ciepłej wody do starych, pobliskich bloków .....w przypadku wypadku dobudowania nowych to tandeta ? 3/ Czy wyłączenie w 3 kadencji pełnienia stanowiska przez obecnego burmistrza, stadionu to tandeta?
2014-10-01 07:34
~mieszkaniec Dworcowej
Handlarze z okolicznych wsi,działkowicze,i kurpiowskie zakapiory nienawidzące burmistrza i wszystkiego co robi nie mogą decydować o lokalizacji targowicy.Ja mam dość tych korków fruwających śmieci i ciągle zastawionej bramy.Wymądrzajcie się jeden z drugim o swoim terenie tam gdzie mieszkacie bezmózgowi egoiści.
2014-10-01 00:03
~Tandeta
Niesamowita służalczość tej gazety zemści się zapewne już niebawem. Ten tendencyjny wywiadzik pod publiczkę nie jest w stanie zrobić wody z mózgu ludziom myślącym. Nowy Wyszkowiak zszedł na psy i zaprzedał się za pieniądze z ogłoszeń od gminy.
2014-09-30 22:00
~Czy burmistrz powinien być opłacany z naszch poda
Co preferuje burmistrz w swych wizjach ? Kto lub na czyje zapotrzebowanie to wymuszane wyburzenie stadionu i targowiska ? Odpowiedż na te pytania da nam informacje czyje interesy reprezentuje i kto powinien płacić mu wynagrodzenie za wszystkie te główne wymuszenia 3 kadencji oraz próby wydłużenia ich na 4 kadencję...
2014-09-30 21:00
~...
nie no masz rację, nie można powiedzieć, że nic nie robi, bo cały czas pozuje do zdjęć do szmatławców, co 4 lata chudnie 20 kilo, odbiera medale, faktycznie taki biedak zajęty budowaniem swojego wizerunku medialnego, że nie ma co wytykać braku pracy do mieszkańców i za mieszkańców pieniądze. Przepraszam, za niedopatrzenie.
2014-09-30 20:51
~!
z tym nierobem to przesadzasz złośniku
2014-09-30 20:18
~...
Aha nie chcesz takiego i takiego, czyli chcesz starego nieroba. trzeba było tak od razu.
2014-09-30 19:40
~...
brawo Markus!
2014-09-30 19:38
~JA
Jerzyk masz 100%racji. Świetnie to ująłeś. Radni nie wnoszą nic twórczego i nowego do miasta i gminy, burmistrzowi zresztą tez pomysłów brakuje. Ja uważam też ze w spółkach gminnych jest to samo. Czas się zatrzymał. Wszyscy udają że coś robią ale tak tylko aby przetrwać do następnej wypłaty. Nowy burmistrz by się przydał ale też strasznie zniecheca mnie jedyny kontrkandydat. Za bardzo uwikłany w obóz narodowy. Te hasła o patriotyzmie itp brzmią fałszywie.
2014-09-30 19:38
~ono
i Markus wszystko prosto i trafnie podsumował :)
2014-09-30 19:17
~Markus
Zmiany dla samych zmian to nic dobrego. Nie chcę burmistrza-fnatyka, burmistrza-narodowca, czy burmistrza szarpiącego się ze strażą miejską przed pałacem prezydenckim? Czy dlatego ten ostatni ma wstreti strazy miejskiej? Wieloletnie doswiadczenie uczy, ze zgoda buduje. Nie mylić z uległoscia. Zgoda a nie aresja czy nienawiść.
2014-09-30 15:49
~Jerzyk
Myślę, że po 12 latach czas na nową wizję, nie uosabianą tylko z przeniesieniem stadionu i targowicy. Najlepiej, żeby to była \"wizja\" raczej kogoś nowego, nie z\"męczonego\" jeszcze władzą, potrafiącego dobrze sformułować cele i mieć właśnie tą \"wizję\" rozwoju miasta w sposób ogólny, dobrze dobrany do potrzeb mieszkańców, na dłuższy, perspektywiczny okres czasu. Działania związane ze stadionem i targowicą, mogą być tylko cząstką związaną z realizacją tej wizji. Można, by podpowiedzieć czego taka wizja powinna dotyczyć. Część propozycji zawarta jest zresztą w komentarzach. Ale, w moim przekonaniu, rzecz jest nie tylko w wizji, której niema w wypowiedzi burmistrza, ale w tym, o czym wspomniałem i z czym burmistrz się sam zgadza w wywiadzie. Dotyczy to czasu urzędowania, związanego z kadencyjnością i długością urzędowania. Jest to podstawą demokracji i wiąże się z poczuciem możliwości wpływu na decyzje dotyczące wspólnej przyszłości. 12 lat to bardzo długo - czas się sprawdzić gdzie indziej. Nowi radni i nowy burmistrz - załóżmy, że będzie to ktoś spoza \"kręgu swojaków\" ma większą szansę przełamać lenistwo, rutynę i \"niemoc\" urzędników związanych już zbyt ściśle z długo panująca władzą. Temat można by rozwinąć znacznie bardziej szczegółowo, ale sądzę, że na razie wystarczy.Trudno, mi dokładnie i sprawiedliwie ocenić skutki \"rządów\" aktualnego\" burmistrza, ale gdy słyszę po raz setny i przy każdej okazji, że to co się dzieje w Wyszkowie zawdzięczamy osobiście burmistrzowi - włącza mi się czerwone światełko. Wstydzę się też za obecnych radnych, tych wybranych z list, nie tylko partyjnych. Brak ich aktywności, krytyki i dociekliwości. Czy mają jakieś własne zdanie? Czy przez lenistwo na wszystko się zgadzają? Czy nie wynika to czasem ze zbyt bliskimi powiązaniami i uwikłaniem z \"władzą\"? Chyba jednak już czas na zmiany.
2014-09-30 15:29
~UM
Jedynym uzasadnieniem jakiego nie usłyszycie od wawy w sprawie przeniesienia stadionu jest prawda, czyli to, że ten teren jest już zaklepany przez przekupnego urzędasa pod bloki.
2014-09-30 12:49
~Do Wawy
Wawa. A ja życzę Pani by wytruła wszystkich drani którzy łażą wciąż za Panią tu i ta........
2014-09-30 12:48
~wawa
as.Może masz rację ze stadionem.Jeżeli chodzi o targowicę to podtrzymuje wszystko co napisałem.
2014-09-30 10:29
~as
Wawa, a jakeż to uzasadnienie podasz dla przeniesienia stadionu? Nikomu on nie zawadza w miejscu w którym jest. Korzysta z niego naprawdę dużo osób od dzieciaków i młodzieży poprzez seniorów w klubie. Również okoliczne szkoły. Nie wierzę w nowy stadion na miarę XXI wieku. Wystarczy, że spojrzę na nową trybunę (przenośną z nazwy), a już wiem co będzie w nowym miejscu. Zresztą nie po to ktoś chce sprzedać, by zysk przeznaczyć na nową bazę sportową. Jeśli chodzi o samą wartość gruntów, to naprawdę brniemy w ślepą uliczkę. Teraz stadion, później park, a następnie urząd miasta może sprzeda grunty pod swoim budynkiem i wyprowadzi się na przedmieścia. Moim zdaniem pewne rzeczy powinny być nietykalne. Dlaczego stadiony w Legii czy Polonii w Warszawie wciąż stoją w tych samych miejscach, a są tylko unowocześniane? Miejsce stadionu to historia, a blokowiska można tworzyć w innych miejscach, niekoniecznie w centrum.
2014-09-30 09:10
~wawa
Za przeniesieniem a nie likwidacją targowicy.Będę się jak to określarz "spinał" zawsze i popierał każdego inicjatywnego Burmistrza,który to chce zrobić.Zdrowia życzę rolnikom i handlarzom ale już czas na wpuszczenie poważnych inwestorów w to miejsce i zmianę wizerunku z wielkiej wsi na miasto.Długosiodło żyje targiem.Czy Wyszków też musi.
2014-09-30 01:32
~Do wawy
Gościu .-facet z tej fotki zmienia swoje wizje jak rękawiczki. Dla tego stołka wyrzeknie się wszystkiego ! Obiecać może wszystko , oszuka Cię zawsze !Po co się gościu spinasz ?
2014-09-30 00:07
~JA
Co władza może jeszcze przenieść? Armatę może przenieść?
2014-09-29 23:59
~greg
Skoro stadion i targowica w mieście są niepotrzebne, to myślę, że można również przenieść Park Miejski do któregoś z okolicznych lasów. Duża inwestycja nie byłaby wówczas potrzebna, a ile pięknego i wartościowego miejsca na blokowiska. Mnóstwo uszczęśliwionych ludzi posiadających loggię z widokiem na rzekę , a nie tylko garstka tych chodzących po parku.
2014-09-29 22:09
~wawa
17.40.Generalna zasada kapitalizmu jest taka.IM WIĘCEJ TOWARU NA RYNKU TO CENA SPADA .Niech sobie kupują ten teren.Niech sobie ryzykują,Niech biorą kredyty w Bankach a muszą dać zarobić setkom ludzi.Sami bloków nie zbudują.Nie martwcie się o ich zbyt.To ich zmartwienie.Szkoła Podstawowa nr.2 i inne jak miały do stadionu starego daleko,tak będą miały również daleko do nowego.
2014-09-29 20:05
~mimoza
może juz należy skończyć z tym wywiadem z samym sobą, Zdjęcie (pozowane) mówi samo za siebie. Niech się władza weźmie do roboty a nie opowiada kolejne dyrdymały. Czy NW nie może żyć bez burmistrza. Jak się zgłaszają inni kandydaci to dla równowagi ,,wywiad" z urzędującym aby mydlić oczy wyborcom. Mieszkańcy widzą i kartką wyborczą wskażą, kto będzie burmistrzem przez kolejne lata. Może 12 lat to dość, czy jeszcze ten pan ma coś do zrobienia w WYszkowie, czego nie zdążył.
2014-09-29 19:19
~wyszkowiak
1 Stadion w obecnym miejscu jest i dla Bugu,dla SP-1 i Liceum. Dla kogo będzie przy cmentarzu ? Chyba dla zmarłych ... 2 Targowice to proponuje przeniesc na parking obok Starostwa. Urzędasy będą mieli blisko 3.Urząd Miasta to może gdzieś w okolicy Olszanki lub Sitna - może gdzieś dalej 4.A koncepcja Burmistrza może streścić wierszykiem - Idzie Grześ orzez wieś-worek piasku niesie-a przez dziurkę piasek ciurkiem sypi się za Grzesiem
2014-09-29 17:40
~Do Wawy
Masz racje chłopie , w Polsce nie może być stagnacji a nawet jej nie ma tyle że stagnacji gospodarczej ! W Wyszkowie za to stagnacja gospodarcza jest z pewnością natomiast mieszkań na rynku nie brakuje ! W każdym bloku wielorodzinnym jest przynajmniej jedno mieszkanie do sprzedaży, często nawet dwa lub więcej , łącznie z mieszkaniami sugerowanymi do sprzedaży ponieważ lokatorzy nie płacą czynszu a miasto spółdzielniom nie pomaga. Mieszkańcy postanawiają też sprzedać mieszkania i przenieść się tam gdzie mają prace , przedszkola dla dzieci i zapewnienie opieki lekarskiej. W programie przedstawionym powyżej czytam o wszystkim tylko nie o poprawie sytuacji gospodarczej miasta , może dzieci temu panu kartki poprzekładał ! Pewnym jest że w Wyszkowie gospodarza nie ma , a tam gdzie nie ma gospodarza myszy harcują tak jak harcuje ta niby wspólnota samorządowa! Wawa sam wywołujesz nas do komentowania!
2014-09-29 15:04
~JA
Panie Burmistrzu. Budżet obywatelski powinien być. Może to być 5-10% budżetu gminy. Obywatele składają projekty które są następnie głosowane i wybierane. Nie można mówić, że ludzie głupio wybiorą. Dlaczego pomysły urzędników mają być lepszymi od obywatelskich?
2014-09-29 13:13
~wyborca
A o jakich ty mówisz dotacjach, chyba nie z Unii. Co ich obchodzi stadion, których w Polsce wybudowaliśmy nadto na EURO 2012. Jeśli burmistrz nie pozyskał na bazy pobytowe to teraz tym bardziej nie pozyska. Podobnie z targowicą, po co Księzakowi targowica,, ma tyle przestrzeni u siebie. To nie trzyma się kupy. A ileż tych dotacji pozyskał twój chlebodawca?
2014-09-29 12:03
~wawa
Jerzyk !! W Polsce nie może być stagnacji.Polska dostanie po raz ostatni ogromne pieniądze z Brukseli.Wyszków może z tego skorzystać modernizuyąc się.Nikt mnie nie przekona że targowica w środku miasta i stadion w super atrakcyjnym miejscu muszą zajmować nadal te miejsca.Te tereny to perła w koronie Wyszkowa.To nie miejsce na handel jajami.Jak nie teraz to za kilkadziesiąt lat ktoś to poprzenosi.Tylko już bez dotacji.
2014-09-29 11:26
~Jerzyk
Wawa - jeśli likwidacja obecnego stadionu i budowa nowego za miastem i przeniesienie targowicy - jest wizją burmistrza dla Wyszkowa - to trzeba nam mieszkańcom współczuć - jeśli tenże znów zostanie burmistrzem, na co się niestety zanosi! To nie jest żadna wizja - to brak koncepcji i zwykła miałkość. Ja już zdecydowanie wątpię w Twoją sprawność intelektualną.
2014-09-29 11:15
~ja
Targowicę przenieść po za miasto, chybiony pomysł, rolnicy chcą sprzedać towar właśnie mieszkańcom Wyszkowa.
2014-09-29 11:10
~ja
Bloki to niech buduje sobie przy szpitalu, przy KEN. Tam jest duży teren, będzie miał dużo bloków. Niech dogadają się z Skarżyńskimi i uwolnią teren. Jak wybudują bloki na stadionie to zaraz zlikwidują kolej bo będzie za głośno mieszkańcom od hałasu przejeżdżających pociągów.. Bój sie Boga wawa z twoimi i Nowosielskiego pomysłami. Czas na zmiany
2014-09-29 10:23
~wawa
Jerzyku.Wizja burmistrza,którą popieram.To przeniesienie Stadionu Miejskiego i Targowicy poza miasto.Kto obiektywnie patrzy na świat.Ten powinien się z tym zgodzić.Unja się do tego dołoży.Wyszków się zmieni i ROZROŚNIE.Bloki należy budować wyłącznie w centrach miast a tu brakuje terenu.Jeżeli miasto stać na te inwestycje to POWODZENIA.Jeżeli Nowosielski to zrobi to należał będzie mu się pomnik w mieście.
2014-09-29 09:08
~ja
Ja, lubię cię, wyjąłeś mi to z ust. Tam gdzie są też powinny być przedszkola i przy Meliorantów też, ta okolica będzie ciekawsza. Wiemy, że jest miejsc w przedszkolach za mało, to trzeba budować nowe a nie przy tym jeszcze likwidować stare. Widać, że Nowosielski nie jest dla mieszkańców tylko dla niektórych biznesmenów.
2014-09-29 08:53
~JA
Nie rozumiem dlaczego w centrum miasta nie ma być przedszkola , tym bardziej, że buduje sie tu wiele nowych mieszkań. Zupełny brak logiki. To teraz ludzie z Sowińskiego Szopena, 11 Listopad czyli z centrum mają dzieci wozić na Rybienko zamiast zaprowadzać. Przedszkole na Rybienku owszem ale jako kolejne w końcu jest deficyt z miejscami w przedszkolach. Taka ogromna ilość bloków /również tych planowanych na stadionie/ powinna być dobrze skomunikowana/. W miescie są trzy główne drogi Kościuszki, Pułtuska i Sowińskiego /w Centrum/ które są wiecznie zakorkowanymi. Pojechać gdziekolwiek rano na 8 graniczy z cudem. Może wreszcie te nasze superowe władze pomyślałyby kompleksowo o rozwiązaniu komunikacji , wprowadzeniu dodatkowych kursów autobusów miejskich zaktualizowaniu organizacji ruchu w mieście i może żeby nie wszyscy mieli na 8 rano. Szkoły i przedszkola na 8 urzedy na 8.15. Wywalanie przedszkoli poza centrum to jakaś chora wizja.
2014-09-29 07:51
~Jerzyk
No to wawa, jaka jest ta wizja burmistrza? Może ty w "zastępstwie" ją zaprezentujesz w sposób mniej pokrętny? Bo ja jakoś nie czaję bazy. :)
2014-09-29 06:57
~Roberto
Co do stadionu w Wyszkowie, to burmistrz powinien wziąć przykład stąd http://wws.org.pl/apelujemy-pomoc-warszawskim-klubom-sportowym/
2014-09-29 03:30
~Do Wawy
Owszem,wszystko zaczynane,..... ros-pap.-o-ne..nic nie dokończone , no może szafki na części I A.W.P. , ale tu ktoś się nie żle obłowił......! I następne poszukiwanie łowisk.....Pierwszy publiczny przejazd II linią metra się odbył . Swą kasę inwestujcie na Korei!
2014-09-28 21:51
~wawa
Jerzyk.Najpierw trzeba mieć wizję.Potem do roboty.To BARDZO PRZESTRZENNA wizja.Roboty wystarczy na całą kadencję.W takich przypadkach.Czyli dużych inwestycjach zawsze wielu korzysta a niewielu traci,
2014-09-28 21:31
~Jerzyk
Dwa razy przeczytałem wywiad i też nie mogę znaleźć uzasadnienia dla tego, że pan burmistrz ma jakąś głębszą wizję rozwoju Wyszkowa. Może nie rozumie o czym mówi? Przeniesienie/budowa przedszkola i zabudowa " uwolnionego" terenu po nim tak jak po stadionie - to wizja, czy tylko "gra interesów" ? Obsadzanie swojakami etatów przy tym to drobiażdżek.
2014-09-28 20:23
~wawa
19.24.Jesteś konserwatystą.Masz prawo nim być.Właśnie wróciłem z imprezy i nie bardzo mogę rozszyfrować to co napisałeś.Jednak uwarzam,że osoby konserwatywne są hamulcowymi jakiegokolwiek rozwoju.W tym przypadku miasta.Mimo to zapraszam Cię na piwo.
2014-09-28 19:52
~111
...buduje chodniki... itp.......to przejedż się człowieku rowerem to zobaczysz jakie wysokie krawężniki, kto to planuje i wykonuje? (wiem nieliczne są dobre), a wyjazdy czy wjazdy do wewnętrznycg dróg na polonez to dramat. Pojechałem do znajomego to nie wiem czy felgi nie zniszczyłem(prędkość dostosowałem oczywiscie).
2014-09-28 19:24
~Nie mieszać ludziom w głowach
Precz z łapami od starego stadionu ! Więc Tobie Wa-wa nie pozostaje nic innego jak sponsorować nowy stadion Wa-wy i wg Wa-wy i łożyć na remonty i inne koszty celem utrzymania go stanie pozwalającym na korzystanie z tego stadionu przez społeczeństwo. Działka też prze Ciebie sponsorowana ! Na doprowadzenie do bankructwa miasta nie pozwoli Izba Obrachunkowa !!!!!!!!!!!!!
2014-09-28 13:56
~wawa
1.Czy chcesz budowy nowego,nowoczesnego Stadionu Miejskiego na miarę potrzeb XXI wieku.Przystosowanego nie tylko do piłki kopanej ?? Czy chcesz poprawy warunków pracy urzędników miejskich ?? Czy chcesz zmniejszyć koszty utrzymania miasta poprzez likwidację niemogętnej Straży Miejskiej ,posiadającej zbyt niskie uprawnienia żeby mogła działać a nie pobierać pensje z naszych podatków ??
2014-09-27 20:16
~JA
Po wyborach referendum. 1Czy chcesz zlikwidować stadion? 2. Czy chcesz wybudować ratusz 3. Czy chcesz zlikwidować Straż Miejską. Ciekawe który burmistrz by na to poszedł?
2014-09-27 16:45
~czyścioch.
Dlaczego Straż Miejska niezależnie pod jakim komendantem.NIGDY nie robi porządku z bałaganiarzami.Przy wielu posesjach za płotem leżą sterty śmieci.Właściciele nie sprzątają.Straż Miejską to nie interesuje.Po co nam taka straż.
2014-09-27 13:09
~Do ja
Wiele miast zamierza pogonić straż miejską. Sprzeciwy traktowane są poważnie i po wyborach może zamiar ten być zrealizowany. Do wyborów taka decyzja nie może być jedynie słuszna ponieważ głosować możesz sobie na kogo chcesz i co z tego ! Sam wiesz ! Argumenty Twoje są słuszne , ale dziś tylko słuszne !
2014-09-27 12:28
~JA
Zagłosuję na każdego który obieca, że weźmie straż miejską za mordę. I albo ją rozwiąże albo konkretnie pogoni do roboty. To skandal co się dzieje w mieście. Brak parkingów nie zwalnia kierowców z obowiązku przestrzegania przepisów. Wystarczy spojrzeć pod Galeo na Sowinskiego. Przeniesiony przystanek autobusowy zastawiony samochodami. Obok wielki znak zatrzymywania. Ludzie wychodzą na ulicę aby zatrzymać autobus. Autobus zatrzymuje ruch na połowie miasta. A wszystko dlatego ze jakuwmus gamoniowi nie chce się przejść 100 m do sklepu. Policja przejeżdża i udaje ze nie widzi. Są tam kamery monitoringu które kosztowały tez nie mało gminę. Chyba czas na radykalne środki odholowanie samochodów na parking z wysoka karą. Jak mi ktoś obieca zrobienie porządku w mieście z naszymi służbami dot to wszystkich to ma u mnie głos nawet jak będzie to partia ks. Proboszcza albo SLD.
2014-09-27 08:00
~A.B.
Mam pytanie za 100 punktów. Może ktoś wie kto z burmistrzem ten wywiad przeprowadził. Tak mi się jakoś wydaje, że burmistrz wywiad przeprowadził sam ze sobą. Wymyślał sam pytania, udzielał sobie odpowiedzi, chwaląc się publicznie. No cóż- to by wiele mówiło o mentalności naszego władcy. Być może się mylę - ale. Ja i tak nie będę głosował na tego człowieka. Ale przprowadznie wywiadu sam ze sobą potwierdza moje zdanie o tym czlowieku.
2014-09-27 07:27
~gość
jeśli ktoś myśli, że nic w Wyszkowie się nie dzieje niech pogada z ludźmi z Pułtuska, Ostrowi, Ostrołęki i nawet Serocka
2014-09-27 02:35
~Mam pytanie
Program, o którym czytam dotyczy wyborów samorządu czy pamiętnego przetargu na hycla!
2014-09-27 02:35
~Mam pytanie
Program, o którym czytam dotyczy wyborów samorządu czy pamiętnego przetargu na hycla!
2014-09-26 20:55
~Konkret.............
Jak któryś jest gorącym orędownikiem budowy ratusz.To niech go buduje z własnych pieniędzy.Jako przedsiębiorca.Stanowczo protestuję.Ponadto każdy kandydat na burmistrza.Niech się określi.Jlu po wygranych wyborach weźmie zastępców.
2014-09-26 20:47
~Mieszko
"gościu", w tym się rzecz ma cała.
2014-09-26 20:34
~gosciu
Ja również pamiętam, że Pan Marek Głowacki był gorącym orędownikiem pilnej budowy ratusza, nawet kosztem zwiększenia zadłużenia (a mówimy tu o grubych milionach). Ciekaw co o tym teraz sądzi - bo w swoim programie wyborczym o tym nie wspomina ???
2014-09-26 18:00
~Następny
Danka,Ty mnie nie rozśmieszaj, tyle się dziś naśmiałem ,że mam zajady ! Nic nie jest i nie będzie ok!
2014-09-26 17:52
~Danka
jak za kilka-kilkanaście lat zapadnie decyzja o budowie, to będie gdzie i na czym. Teraz teren jest porządkowany, znikły budy, robi się OK
2014-09-26 17:12
~pytający
Ty mieszko nie insynuuj. Ty lepiej weź listę osób, od których odkupiono te grunty. Po co obecny burmistrz wykupił grunty skoro nie zamierzał budować ratusza?
2014-09-26 16:38
~Jesteśmy pesymistami .
Nie doceniamy jak szybko burmistrz nowe wartości samorządów zaczął wdrażać , na długo zanim goście przyjechali.
2014-09-26 14:21
~Mieszko
Przepraszam ale zapomniałem dodać, iż nie był to obecy burmistrz i skarbnik gminy. Pozdrawiam zwolenników M.G.
2014-09-26 14:18
~Mieszko
Kto w kadencji 2006-2010 najbardziej optował za wybudowaniem Ratusza, a tym samym wykupieniem gruntów pod jego budowę? Podpowiem - jeden z byłych i obecnych kandydatów na burmistrza. Kto upierał się, by maksymalnie zwiększyć zadłużenie gminy - jeden z byłych i obecnych kandydatów na burmistrza.Wystarczy...
2014-09-26 12:34
~wawa
Targowica w środku miasta to korki,stłuczki,śmieci fruwające po okoilcy,smród.Dwa razy w tygodniu.Miasto musi się rozwijać a nie cebulka,marchewka i czosnek.Szkoda następnego terenu na takie wsiowe handelki.Tylko duży plac z dużym parkingiem poza miastem.Wyszków nigdy nie będzie nowoczesnym miastem z targowicą miejską w centrum.Burmistrzu do boju.Nie bój się tych kurpiowskich zakapiorów.Zusu nie płacą a super place miejskie zajmują.
2014-09-26 12:16
~Nowosielski jest the best
Jesteście pesymistami. Nasz burmistrz plan ma. Buduje nowy stadion przy cmentarzu a teren przy Kościuszki przeznacza pod budownictwo wielorodzinne. Może WTBS będzie budował mieszkania. Buduje nową halę sportową dla Czyżaka aby Camper był w Pluslidze. Świetna sprawa będziemy mieli drużynę na poziomie a wiemy jak siatkówka jest popularna. Burmistrz buduje drogi, chodniki, daje dobre plany. Czego chcecie, patrzcie ile ludzi kandyduje z jego komitetu i komitetu kolegi Mroza.A ile ludzi poprze te projekty. Głowa do góry, wygramy, nie siejmy defetyzmu.
2014-09-26 11:58
~interesant
Tak jest. KŁAMCA I OBŁUDNIK. O każdej sprawie pamięta tyle czasu ilej ineresant jest u niego w gabinecie. A co do wizji i planów to nie ma żadnych prócz kasy dla siebie i kolesi. Co pszczególni urzędnicy wynysla to przedstawia i dlatego jest to takie niespójne i nieudaczne. Cas na innego burmistrza.
2014-09-26 10:19
~observer
Pasożyt samorządowy który otoczył się poplecznikam, klakierami i i wazeliniarzami. Człowiek bez wizji i honoru. Kłamca i obłudnik.
2014-09-26 10:01
~wawa
Tak,tak.Najważniejszy jest PAŁAC DLA URZĘDNIKÓW.
2014-09-26 09:31
~JA
Tak ważne decyzje jak budowa ratusza lub sprzedaż pokaźnej w końcu nieruchomości gminnej w dodatku z historią powinno sie dyskutować z mieszkańcami. Noe wystarczy samo bycie burmistrzem. Dlaczego o szczegółach dowiadujemy się z prasy a nie z urzędu. Każdy pomysł jest wart rozważenia i przemyślenia. Jednak najczęściej jest tak, że dowiadujemy się o sprawie gdy jest już cos zadecydowane. Burmistrz powinien o swoich zamierzeniach wczesniej informować tak aby wywiązała się dyskusja. Cały czas popieram pomysł budowania ratusza. Miasto ma tak długą historię , ze chyba czas na to
2014-09-26 08:22
~Pan Burmistrz uważa się za wybranego Premierem?
Pani Premier Kopacz, w dniu wczorajszym ogłosiła, za pośrednictwem mediów koniec prywatyzacji! Burmistrz informuje , że stadion nie został sprzedany . Mieszkańcy dziś zbierają podpisy protestując przeciwko sprzedaży nie tylko stadionu ale również miejskiego targowiska! Horror!
2014-09-25 19:46
~Wydra
Cło zwróciło moja uwagę ? Burmistrz grzężnie we wizjach, czy raczej poronionych pomysłach ,których było tak wiele że nie trzeba już ich nawet wymieniać ! Skuteczność żadna i to co się zmieniło to na pewno nie za przyczyną jego ! Skutki ponoszą mieszkańcy tych żałosnych usiłowań! Ponosić będą je bardzo długo ,jeśli nie dokonają właściwego wyboru !Właściwy wybór oznacza lepsze życie w tym mieście !
2014-09-25 19:44
~Leonard
Ja mam cichą nadzieję, że w tych wyborach do samorządów przejdzie dużo więcej osób z MWSu, bo partiom to już serdecznie dziękuję...
2014-09-25 15:52
~wawa
mimoza.POPIERAM.To niedopuszczalne.Nie tak miało być.Po nowym roku powinien rządzić jeden burmistrz.Tak jak w Nowym Yorku
2014-09-25 15:19
~ola
dobry tytuł, wiedzialam to już jako 7-latka - odkryta Ameryka, lepiej późno niż wcale, chociaż prawie wszystko trzeba poprawiać
2014-09-25 14:56
~mimoza
Panie Burmistrzu, czy po wygranych wyborach wciąż zatrudni Pan 2 wice za pieniądze podatników. Bo w całym województwie nie mowiąc o ościennych miastacah nie ma trzech burmistrzów , analogioa do powiatu.
2014-09-25 14:22
~Lewak
No trudno żeby przez 12 w takim mieście jak Wyszków nic się nie zmieniło. Szkoda tylko, że burmistrz, chwali się tym, co w mieście robią społecznicy i prywatni przedsiębiorcy. To dzięki nim przede wszystkim miasto się zmieniło. Stowarzyszenia zajmujące się kulturą powstają, bo władze miasta w tej kwestii niewiele robią. Z tym oglądaniem się na nas przez inne miasta, to jakiś żart, sam burmistrz nie tak dawno w wywiadzie nie potrafił wskazać ładnego miejsca w Wyszkowie. Burmistrz mówi o budowaniu z wizją, a każdy widzi, że miasto rozwija się chaotycznie, nie ma żadnego pomysłu. Widać to w każdym miejscu w mieście, szczególnie w okolicach ul. Sowińskiego albo w miejscach, gdzie ścieżka rowerowa po dwóch stronach ulicy jest po innej stronie chodnika. Burmistrz mówi: „Żeby Wyszków nie był tylko blokowiskiem i sypialnią Warszawy”. Niestety sam się przyczynia do tego, żeby był. W centrum buduje się kolejne bloki, chociaż jest na nie wiele miejsca na obrzeżach miasta, a kilkanaście tysięcy osób codziennie dojeżdża do Warszawy do pracy. Burmistrz mówi: „Rysowano idealny model, gdzie wszyscy rozmawiają ze wszystkimi, spierają się, wypracowują rozwiązanie. Moim zdaniem, to wypisz wymaluj przykład gminy Wyszków”. Śmiech na sali. Rada stoi murem za burmistrzem, bo w zamian za koalicję partie dostały stanowiska wiceburmistrzów. W tych wyborach PIS wystawił kandydata na burmistrza bez szans, a PO w ogóle – czyżby byli przekonani, że jeśli Grzegorz Nowosielski wygra wybory, będą mieli zapewnione stanowiska wiceburmistrzów? Mapy, które miało starostwo był złe, a teren kolejowy był jednak terenem zamkniętym – to jest poważne tłumaczenie burmistrza po przegapieniu 24 mln zł na obwodnicę? To doskonale obrazuje niekompetencje i nieudolność tej władzy.
2014-09-25 13:51
~lgbt
A tak naprawdę o jakiej wizji jest w tym wywiadzie bo nie zrozumiałem.
2014-09-25 13:42
~analiza
A opłaty za smieci kto wywinodowała do góry w innych mistach jest dużo taniej np w pułtusku rodzina 4 osobowa za śmieci segregowane płaci 15 zł a w wyszkowie 32 zł, rodzina 4 osobowa odpady zmieaszane w Pułtusku 30 zł a w Wyszkowie 64, czy te miasta aż tak się różnią ze w Wyszkowie musi być 100%drożej -chyba nie, może burmistrz przedstawi roliczenie opłaty śmieciowej na ca ją przeznaczył?
2014-09-25 12:12
~Ja
Popieram Burmistrza
2014-09-25 11:48
~bezrobotny
zaczyna się pęd do żłoba i obietnice jak dobrze zrobimy dla ludzi gdy nas wybiorą, otóż ludziska gówno wam zrobią a wy będziecie tyrać na ich niebotyczne apanaże na umowę zlecenie w jakiś firmach krzakach
2014-09-25 11:42
~wyszkowianka
Mamy ładnego i mądrego P.Burmistrza,to widać i słychać.Dziaduniów nam nie trzeba
2014-09-25 10:56
~do rzeczy
Nerwowy ten burmistrz, przez cały wywiad się tłumaczy, wygląda jakby tym wywiadem chciał coś przykryć np konferencję konkurencji. Narzeka, że go krytykują a nie pamięta wół jak bydlęciem był. W 2002 roku wygrał przecież agresywną krytyką poprzednika a nie błyskotliwym programem. Chwali się ściągnięciem Winkowskiego ale z perspektywy czasu widać, że to Winkowski najwięcej zrobił, żeby tu przyjść bo chciał połączyć zakład z Piły i Radzymina w jedno. Do teraz trwa kłótnia między nim a Osęką, kto zrobił najwięcej. Mówi, ze jest za kadencyjnością jeśli tak to powinien postąpić jak bezpartyjny prezydent Katowic, Uszok, który po kilku kadencjach powiedział że nie kandyduje i niech przejmą wyzwania inni z nowym, świeżym spojrzeniem. Mówi, że trzeba budować z wizją ale w tym wywiadzie dwie wizje pogrzebał. Pierwsza dotyczyła stadionu gdzie mówił w 2008 roku, że chcemy robić bazy pobytowe na EURO 2012, że trzeba modernizować stadion, było 4 projekty i nic. Na wiosnę 2013r przystąpił do zmiany planu, żeby z stadionu zrobić teren pod zabudowę wielorodzinną. Druga wizja, która pogrzebał to budowa ratusza. Wykupił grunty, robił projekty, jakieś pierzeje oddzielające ratusz od otoczenia a tu w tym wywiadzie mówi, że świadomie odstępuje od tego pomysłu, że wcześniej opanowała go wizja stworzenia sobie pomnika.Czyli wcześniejsze wizje to były zagrywki pijarowskie a nowe to co? Chce wziąć kredyt na budowę nowego stadionu i hali, a kto będzie spłacał odsetki czy kto będzie płacił na utrzymanie hali na Polonezie? Tłumaczenie dotyczące obwodnicy śródmiejskiej jest pokrętne. Każdy kto buduje dom to wie, że potrzebne są aktualne mapy projektowe a nie takie z powiatu. Tym bardziej więc przy tak wielkiej inwestycji za kilkadziesiąt milionów zł. Nie wyciąga konsekwencji bo to na niego spada wina, bo przyjmuje kolesi a nie kompetentne osoby. Jeśli to nie układ to nie klika to co? Jeśli PSL, PiS czy inni wygrają wybory to nie będą się oglądać na Nowosielskiego i jego przybocznych. Sami będą odpowiadać przed ludźmi i nie będą się słuchać obecnego. Ten wywiad nie wygląda dobrze.
Czytaj w aktualnym numerze
Wiadomości z miasta
W środę 8 czerwca w całej Polsce doszło do serii, na szczęście fałszywych, alarmów bombowych. Wyszkowscy policjanci sprawdzili sześć obiektów w Wyszkowie,...
Sport
Sekundy dzieliły drużynę Bugu Wyszków od całkowitej kompromitacji w postaci przegranej przed własną publicznością z jedną z najsłabszych drużyn ligi. Po Wkrze...
Czytelnicy napisali
01.06.2016r. w prezencie z okazji Dnia Dziecka, rodzice z grupy „Żabki” pod czujnym okiem Pani Magdaleny Łyszkowskiej i Moniki Ponichtera przygotowali przedstawienie...
Wiadomości z powiatu
Radni jednogłośnie zdecydowali o udzieleniu wójtowi Stanisławowi Jastrzębskiemu absolutorium za 2015 r. Inwestycje minionego roku warte były prawie 12 mln zł. –...
Kultura
Wyszkowska biblioteka włączyła się w ogólnopolską akcję Noc Bibliotek „Wolno czytać”, która upłynęła pod znakiem Henryka Sienkiewicza i...

strony www Warszawa