Strona główna
Galeria Kontakt Ogłoszenia
Historia Ziemia
Wyszukaj na stronie


Nowe otwarcie na nową kadencję
Miejskimi inwestycjami i nieruchomościami zajmują się już dwa wydziały w urzędzie miejskim, a nie, jak było dotychczas, jeden. O cztery etaty burmistrz zmniejszył zatrudnienie w straży miejskiej. Zmiany zaszły również w wydziale promocji, który będzie miał nowego naczelnika –  Leszka Marszała. Dotychczasowa naczelnik Lidia Stępkowska zostanie pełnomocnikiem burmistrza ds. senioralnych. 
- Ograniczyliśmy etatyzację i zmniejszyliśmy liczbę stanowisk kierowniczych – o nowej strukturze organizacyjnej mówi Grzegorz Nowosielski. – To nowe otwarcie na nową kadencję.
W nowym otwarciu burmistrzowi nie jest potrzebny drugi zastępca, którego – jak zapowiada – nie będzie powoływał.
Dotychczas inwestycjami i nieruchomościami zajmował się jeden wydział – strategii i rozwoju gminy, którego naczelnikiem była Urszula Fijałkowska. Burmistrz zdecydował o podziale kompetencji na dwa wydziały. Urszula Fijałkowska pozostanie naczelnikiem wydziału inwestycji. Naczelnikiem oddzielnej komórki – wydziału zagospodarowania przestrzennego i gospodarki nieruchomościami jest Iwona Kozon, dotychczas kierownik podobnego referatu w wydziale strategii. 
Nowy wydział przejął z gospodarki komunalnej, wraz z dwoma etatami, zadania związane z ochroną środowiska i przyrody, numeracją porządkową nieruchomości oraz nazewnictwem ulic.
Z drugiej strony wydział gospodarki zyskuje nowego pracownika. Burmistrz zlikwidował bowiem podległe bezpośrednio sobie stanowisko asystenta ds. komunalnych, którym był Andrzej Gelo. Etat został przeniesiony do wydziału, ale jeśli Andrzej Gelo nadal chce zajmować się sprawami komunalnymi, musi wystartować w ogłoszonym już konkursie. Po wprowadzeniu regulaminu organizacyjnego i zmian na stanowiskach jest zresztą jedyną osobą, która, chcąc zachować pracę, musi wystartować w konkursie.

Pełnomocnik ds. seniorów

Burmistrz nie ogłasza konkursu na naczelnika wydziału promocji, kultury i sportu. Powoła na to stanowisko Leszka Marszała. Dotychczasowa naczelnik, Lidia Stępkowska, obejmie nowo utworzone stanowisko – pełnomocnika burmistrza do spraw senioralnych. – Jak najdłuższa aktywność, integracja i właściwe zabezpieczenie potrzeb osób starszych jest bardzo ważne. Idziemy wzorem tego, co się dzieje w Polsce, na Mazowszu – zmiany argumentuje zastępczyni burmistrza Aneta Kowalewska.
Jednym z pierwszych pomysłów jest „Paczka życia”. – Seniorzy, którzy będą chcieli z nami współpracować, otrzymają pudełeczka, w których można znaleźć informację, jakie leki senior bierze, na jakie choroby się leczy, jaką ma grupę krwi, telefony do rodziny – wszystkie podstawowe informacje, które znajdują służby ratunkowe – wyjaśnia zastępczyni burmistrza. – W tej chwili jesteśmy na etapie rozmów z OPS, ze środowiskami senioralnymi, ale również poszukujemy sponsora.
Punkt Informacji Turystycznej przygotowuje ofertę turystyki senioralnej (m.in. szlak sakralny dla seniorów, miejskie szlaki turystyczno-rekreacyjne), gmina wraz z biblioteką miejską i fundacją Civis Polonus – projekt Biblioteka obywatelska dla seniorów. Wraz z Ośrodkiem Pomocy Społecznej urząd miejski będzie starał się o środki na doposażenie i rozszerzenie oferty Domu Dziennego Pobytu. – Pani pełnomocnik ds. seniorów ma kolejne pomysły, wspominała o powołaniu rady seniorów – dodaje Aneta Kowalewska.
Pełnomocnik ds. senioralnych zostanie powołana po powrocie ze zwolnienia lekarskiego. Wówczas będzie dopiero możliwa zmiana na stanowisku naczelnika wydziału promocji.
Nową komórką w strukturze organizacyjnej urzędu jest podległy zastępczyni burmistrza referat ds. profilaktyki uzależnień. Dotychczas było to odrębne stanowisko, zajmowane przez Kamillę Puławską. Referat ma dodatkowe pół etatu. – Podejmujemy coraz więcej działań związanych z tą dziedziną – argumentuje Aneta Kowalewska. W najbliższej przyszłości gmina zamierza m.in. rozbudować i doposażyć świetlice, poszerzać ofertę zajęć profilaktyczno-opiekuńczych, w obiektach sportowych zatrudnić animatorów, których zadaniem będzie organizacja czasu wolnego dzieci i młodzieży.
 
Mniej strażników

O cztery burmistrz zmniejszył liczbę etatów w straży miejskiej. Wraz z komendantem straż będzie miała teraz 11 pracowników. Przewidując tę zmianę, Grzegorz Nowosielski nie ogłaszał konkursów na zwalniające się stanowiska. W efekcie wypowiedzenie otrzyma jedna osoba, już w wieku emerytalnym. 
– Po rozmowie z komendantem uznałem, że dla czynności straży miejskiej wystarcza taka etatyzacja – argumentuje burmistrz. – Nie chcemy wyręczać policji, a skupić się na ustawie kompetencyjnej straży miejskiej, czyli kwestiach porządkowych. Nie mamy fotoradaru, jak inne miasta, obsługa monitoringu miejskiego jest zlecona „na zewnątrz”. 
Zmiana nie wpłynie na ograniczenie godzin pracy straży miejskiej czy współpracę ze strażą rybacką. Jeżeli będzie wola policji, utrzymane będą wspólne patrole.
 
Urzędnicy nie nudzą się

Jak podkreśla burmistrz, zmiany organizacyjne mają na celu usprawnienie pracy urzędu, ale bez zwiększania kosztów. Obecnie liczba etatów wynosi 94,75, łącznie ze strażą miejską. – Nowa struktura wydaje się jasna, przejrzysta. Jej przebudowa wynikała z naszych spostrzeżeń, doświadczeń. To nowe otwarcie na nową kadencję, pozwoli nam sprawniej realizować nowe zadania – wyjaśnia Grzegorz Nowosielski.
– Ograniczyliśmy etatyzację i zmniejszyliśmy liczbę stanowisk kierowniczych – podkreśla. – W strukturze organizacyjnej pozostaje co prawda stanowisko drugiego zastępcy burmistrza, ale wydaje mi się, z dużym prawdopodobieństwem, że nie będzie powoływany. Nasz urząd jest jednym z tańszych w swojej kategorii. Nowa struktura nie podroży jego funkcjonowania.
Wprowadzenie nowej struktury organizacyjnej zostało poprzedzone audytem obciążenia miejsc pracy w urzędzie. – Mogę je scharakteryzować jako średnie. Są jeszcze rezerwy, ale nie jest tak, że pracownicy się nudzą – mówi Grzegorz Nowosielski. – Wszystkie wydziały są obciążone na poziomie 75%, są raczej różnice w stanowiskach i to są wytyczne dla naczelników.
Obecnie ogłoszone są konkursy na dwa stanowiska urzędnicze: inspektora ds. komunalnych (zainteresowani mogą składać dokumenty do 19 marca) i specjalisty ds. pozyskiwania środków zewnętrznych (oferty przyjmowane będą do 23 marca). Burmistrz zapowiada konkurs na stanowiska w wydziale promocji (jeszcze nie podjął decyzji, na cały czy pół etatu), referacie ds. profilaktyki oraz, ewentualnie, na 0,5 etatu informatyka.
SB
Wróć do listy artykulów z tego wydania
Komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami internautów. Redakcja Nowego Wyszkowiaka nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie możliwość przeredagowywania fragmentów komentarzy w sposób nie zmieniający ich przekazu, a w szczególnych przypadkach usuwania fragmentów lub całych komentarzy. Nie będziemy publikować opinii, które są wulgarne, obraźliwe, naruszające zasady współżycia społecznego, zawierają adresy www i e-mail oraz dane osobowe i teleadresowe, obrażają osoby publiczne, obrażają inne osoby uczestniczące w dyskusji, mogą łamać prawa autorskie, nie są zgodne z tematem komentowanego artykułu.
Lista komentarzy jest pusta!
Czytaj w aktualnym numerze
Wiadomości z miasta
Twarzą w twarz, na scenie, a nie w wirtualnym świecie smartfonów spotkały się współczesne dzieci i nastolatki w kolejnym Tanecznym Deptaku. Twórcy...
Sport
Ostatni pojedynek w III lidze kobiet rozegrały w sobotę zawodniczki Loczków Wyszków. - Oby ostatni na czas dłuższy niż rok - mówią...
Czytelnicy napisali
01.06.2016r. w prezencie z okazji Dnia Dziecka, rodzice z grupy „Żabki” pod czujnym okiem Pani Magdaleny Łyszkowskiej i Moniki Ponichtera przygotowali przedstawienie...
Wiadomości z powiatu
Wszyscy radni zagłosowali za udzieleniem wójtowi absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2015 r. Budżet zamknął się ponadmilionową nadwyżką, na inwestycje...
Kultura
Wyszkowska biblioteka włączyła się w ogólnopolską akcję Noc Bibliotek „Wolno czytać”, która upłynęła pod znakiem Henryka Sienkiewicza i...

strony www Warszawa