Strona główna
Galeria Kontakt Ogłoszenia
Historia Ziemia
Wyszukaj na stronie


Matura poniżej średniej
W powiecie wyszkowskim do matury w nowej formule (licea) przystąpiły 433 osoby i 329 w starej (technika). Na Mazowszu zdawalność  z przedmiotów obowiązkowych wyniosła: w nowej formule – język polski 97%, matematyka 83%, język angielski 97%, w starej – odpowiednio 98%, 67% i 88%. W powiecie wyszkowskim średnia była znacznie niższa: nowa formuła – 61,5%, 48,8% i 69,1%, stara – 48,2%, 338% i 50,3%. Jedynie I LO uzyskało wyższe średnie od wojewódzkich.
Wszyscy absolwenci, którzy ukończyli szkołę w 2015 r., obowiązkowo przystępowali do egzaminu maturalnego: w części ustnej z języka polskiego i języka obcego, natomiast w części pisemnej z języka polskiego, matematyki oraz języka obcego. Absolwenci liceum ogólnokształcącego obowiązkowo przystąpili również do egzaminu z wybranego przedmiotu i obcego na poziomie rozszerzonym. Przystąpili również do matury absolwenci z lat ubiegłych, którzy dotychczas nie uzyskali świadectwa dojrzałości albo chcieli podwyższyć uzyskany wcześniej wynik lub uzyskać wynik z nowego przedmiotu.
 
W I LO im. C.K. Norwida maturę zdawało 165 osób, pozytywny wynik uzyskało 151, czyli 92%. Ustne i pisemne egzaminy z języka polskiego oraz angielskiego i niemieckiego zdali wszyscy. 14 osobom (z 2 klas; polonistycznej i społecznej) nie powiódł się egzamin z matematyki (zdało go 92%), ale wszyscy mają prawo przystąpić w sierpniu do egzaminu poprawkowego.

W ZS nr 1 im. M. Curie-Skłodowskiej spośród 171 zdających maturę uzyskało 128 osób (74,8%). Spośród 83 absolwentów LO – 63 (75,9%), 5 osób nie ma prawa do poprawki. Egzamin ustny zdali wszyscy. Pisemny z polskiego również wszyscy, angielskiego 92,1%, niemieckiego 100%. Słabiej wypadła matematyka, którą zaliczyło 76,1% zdających. Do matury przystąpiło 88 uczniów technikum, zdało ją 65 (73,8%), 8 osób nie ma prawa do poprawki. Z polskim poradziło sobie 92,3% zdających, z angielskim 85,1%, z rosyjskim 100%. Również słabiej wypadł egzamin z matematyki, zdało go 74,9%.

W ZS nr 2 im. M. Kopernika maturę zdawało 88 osób, z pozytywnym wynikiem 42, czyli 48%. Egzaminy ustne zdali wszyscy. W LO nikt spośród 17 zdających nie uzyskał matury; do poprawki może przystąpić 13 osób. Egzamin z polskiego zdało 15 osób (88%), z angielskiego 14 (87,5%), z matematyki tylko jedna (6%). W technikum matura wypadła lepiej. Spośród 71 zdających świadectwo dojrzałości uzyskały 42 (60%), do poprawki może przystąpić 17. Egza min z polskiego zdało 68 osób (96%), angielskiego – 59 (83%), matematyki – 46 (65%).
 
W ZS nr 3 im. J. Kochanowskiego do matury przystąpiło 199 osób, nie zdało jej 51, z prawem do poprawki 43. Średnia zdawalność szkoły wyniosła 76,5%.W liceum spośród 140 osób ustny egzamin zdało 136 (97,9%), pisemny – 100 (72%): z polskiego –  134 (96,5%), angielskiego – 138 (99,2%), matematyki – 107 (76,7%). Do poprawki może przystąpić 35 osób. 
W technikum do matury przystąpiło 59 osób, egzamin ustny zdało 56 (97%), pisemny 48 (81%): z polskiego 58 (97%), angielskiego 56 (98%), matematyki 54 (79%). Do poprawki może przystąpić 8 osób.
 
W Zespole Szkół w Zabrodziu zdawało maturę 8 osób, zdała jedna. Egzamin ustny zdali wszyscy, pisemny – z  polskiego wszyscy, z angielskiego dwie, z niemieckiego jedna, z matematyki - trzy. Prawo do poprawki mają 4 osoby. 
 
W Zespole Szkół w Długosiodle spośród czterech zdających żadna nie otrzymała świadectwa dojrzałości, ale wszyscy mogą przystąpić do poprawek.  Egzamin ustny zdali wszyscy, pisemny z polskiego – wszyscy, z angielskiego 3, z rosyjskiego 1, z matematyki – nikt. 
 
W Technikum Poligraficzno-Usługowym (ZDZ CK) do matury przystąpiło 85 osób, świadectwo dojrzałości  otrzymało 35 (41,1%). Do poprawki ma prawo 39 osób. Ustne egzaminy zdali wszyscy, pisemne: z polskiego 84 osoby(98,8%), z angielskiego 75 (88,2%), matematyki 35 (41,1%).
Średnie uzyskane w powiecie z wybranych przedmiotów dodatkowych (w nawiasie liczba zdających), zdawanych na poziomie rozszerzonym w nowej formule: polski – 64,4% (37 osób), matematyka 36% (99), angielski 56% (178), niemiecki 69,3% (6), rosyjski 54% (3), biologia 33,8% (92), chemia 48,2% (50), filozofia 67% (2), fizyka 48,8% (21), geografia 37,3% (122), historia 41,7% (47), informatyka 38,8% (13), wiedza o społeczeństwie 29% (97).



 
E.E., EB
Wróć do listy artykulów z tego wydania
Komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami internautów. Redakcja Nowego Wyszkowiaka nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie możliwość przeredagowywania fragmentów komentarzy w sposób nie zmieniający ich przekazu, a w szczególnych przypadkach usuwania fragmentów lub całych komentarzy. Nie będziemy publikować opinii, które są wulgarne, obraźliwe, naruszające zasady współżycia społecznego, zawierają adresy www i e-mail oraz dane osobowe i teleadresowe, obrażają osoby publiczne, obrażają inne osoby uczestniczące w dyskusji, mogą łamać prawa autorskie, nie są zgodne z tematem komentowanego artykułu.
2015-07-10 21:01
~Jurek
Zawsze tak było, że byli uczniowie, którzy lubili się uczyć i tacy, którzy nie przepadali za nauką. Z tym, że ci, którzy nie czuli się na siłach, by pójść do szkoły średniej, szli do zawodówek, zdobywali wymarzony zawód i nikt ich nie zmuszał, by koniecznie zdobyli tytuł magistra. Dzisiaj rodzice, którzy często sami poprzestali na szkole podstawowej, wywierają presję na swoich dzieciach, by te uczyły się dalej. Nawet jeśli pociechy nie przyswoiły sobie umiejętności czytania, liczenia i pisania. Szkoły średnie dostosowały się do tej sytuacji i do klasy maturalnej udają, że uczą a uczniowie udają, że się uczą. Prawda wychodzi na maturach. Wyniki nie powinny dziwić. wystarczy przeanalizować z jakimi świadectwami i wynikami z egzaminów przyszli ci uczniowie z gimnazjów. Wszyscy byli dobrze przygotowani tylko że jedni do podjęcia nauki w szkołach licealnych a inni w zawodowych. Ciężko teraz będzie wprowadzić normalność.
2015-07-09 20:59
~NN
Kolejny problemem są uczniowie, którzy nie chcą się uczyć, nie pracują i myślą, że jakoś to będzie. I jest.
2015-07-09 13:44
~mika
To jest problem ogólnopolski. Trzeba wprowadzić wyższe wymagania przy rekrutacji do szkół średnich. Generalnie 70 % uczniów powinno trafić do zawodówek. Wtedy nie będzie problemu ze zdawalnością matur, a nauczanie będzie traktowane poważnie a nie tak jak w Długosiodle czy Zabrodziu. A takich szkół jest dużo więcej.
2015-07-09 13:38
~drek
Żeby chociaż u nas na taki pomysł nie wpadli.
2015-07-09 13:34
~do drek
U nas to jeszcze nic. Podobno w Zabrodziu wcale nie zlikwidowali tej super szkoły tylko trupa podłączyli pod gimnazjum. To musi być pomysł PSL.
2015-07-09 13:19
~drek
Tak naprawdę nikomu nie zależy na tym, żeby dobrze kształcić nasze dzieci. Gdyby tak było to już dawno naszą szkołę w Długosiodle by zamknięto i nie urządzano kpin z nauczania, ale PSL trzyma się mocno i swoich na stołkach nie skrzywdzi.
2015-07-09 09:03
~krysia
w szkole podstaw. w Zabrodziu napewno problem nie tkwi w małej liczbie godzin!
2015-07-08 23:17
~piotrek
w klasach 4-6 szkoły podstawowej są 4 godziny matematyki, 5 języka polskiego i 2 religii. Proporcja mówi sama za siebie. Nie ma dobrych podstaw z matematyki, to w następnych klasach trudno o dobre wyniki.
2015-07-08 21:18
~k
Zgadzam się z przedmówcą. Liceów i techników jest zbyt dużo a za mało zawodówek. W efekcie większość obecnych klas w liceach ma poziom niższy niż zawodówki 20 lat temu. Szkoda, że autorzy artykułu nie poszli dalej. Jakby znaleźli dane o liczbie uczniów zaczynających naukę w klasach, które zdawały maturę, to moglibyśmy ciekawych rzeczy się dowiedzieć (17 osób w liceum w ZS2?). Ciekawe ile osób z tych zaczynających podeszło do egzaminu? Zdawalność jest marna (92% Norwida to też żenada) mimo znacznej liczby osób, które odpadły wcześniej lub nie zostały dopuszczone do matury. O samej maturze też różne rzeczy się słyszy - ściąganie w niektórych szkołach powoli staje się normą. Może kiedyś ktoś mądry pojawi się w Starostwie i przestanie wyrzucać pieniądze w błoto na kolejne klasy liceów i produkowanie kolejnych młodych ludzi bez zawodu, matury, perspektyw a z rozdętym ego.
2015-07-08 15:38
~121
Dla starostwa powinno być po tych wynikach jasne, że w Wyszkowie powinno być jedno LO i to I LO im. Norwida. W Koperniku powinny być szkoły zawodowe a w 1 i 3 - technika. Większa część uczniów powinna kontynuować naukę w zawodówkach. Oczywiście szkoła w Zabrodziu i Długosiodle powinna być zlikwidowana. Proste rozwiązania, ale wymagają racjonalnego myślenia a z tym nasze władze mają kłopot.
Czytaj w aktualnym numerze
Wiadomości z miasta
Twarzą w twarz, na scenie, a nie w wirtualnym świecie smartfonów spotkały się współczesne dzieci i nastolatki w kolejnym Tanecznym Deptaku. Twórcy...
Sport
W weekend na parkietach Hali WOSiR odbyły się finały mazowieckich igrzysk młodzieży w piłce siatkowej chłopców. Reprezentujący gospodarzy zespół UKS Polonez...
Czytelnicy napisali
01.06.2016r. w prezencie z okazji Dnia Dziecka, rodzice z grupy „Żabki” pod czujnym okiem Pani Magdaleny Łyszkowskiej i Moniki Ponichtera przygotowali przedstawienie...
Wiadomości z powiatu
Wszyscy radni zagłosowali za udzieleniem wójtowi absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2015 r. Budżet zamknął się ponadmilionową nadwyżką, na inwestycje...
Kultura
Wyszkowska biblioteka włączyła się w ogólnopolską akcję Noc Bibliotek „Wolno czytać”, która upłynęła pod znakiem Henryka Sienkiewicza i...

strony www Warszawa