Kładka możliwa... ale nie do realizacji
Na 1,5 mln zł szacowane są koszty dobudowania do mostu kołowego kładki dla pieszych. Gmina Wyszków gotowa jest partycypować w kosztach, ale GDDKiA póki co nie przewiduje realizacji tej inwestycji.
O zbiórce podpisów o budowę ścieżki rowerowej i kładki dla pieszych łączącej Rybienko Leśne z Wyszkowem pisaliśmy na łamach Nowego Wyszkowiaka w maju tego roku.
„Część mostu przeznaczona dla pieszych jest bardzo wąska i problem stanowi przejście obok osoby idącej z naprzeciwka, co dopiero prowadzącego rower czy wózek” – czytamy w petycji do burmistrza. – „Taka dodatkowa droga ułatwi życie nie tylko rowerzystom, którzy w końcu będą mieli specjalną trasę do Rybienka Leśnego, ale i kierowcom, i pieszym. (…) szybko rosnąca grupa rowerzystów zaczyna dominować na wąskim chodniku nieprzystosowanego mostu. Staje się to coraz bardziej uciążliwe i niebezpieczne dla pieszych, a szczególnie dla matek z dziećmi”.
Po rozmowach z samorządowcami z Mielnika na Podlasiu, gdzie podobna inwestycja jest właśnie realizowana, urzędnicy miejscy koszty inwestycji szacowali nawet na 13 mln zł. Budowa oddzielnej kładki oznaczałaby budowę trzeciego mostu.
Burmistrz Nowosielski o innych rozwiązaniach rozmawiał z przedstawicielami warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zarządcy mostu i przebiegającej przez Wyszków drogi krajowej. Ci nie zaakceptowali propozycji wymiany barier na moście na stalowe liny, dzięki czemu na chodniku byłoby zdecydowanie więcej miejsca. Nie ma również mowy o przebudowie skrzyżowania z trasą łochowską, gdzie mogłoby powstać bezpieczne przejście dla pieszych. Kilka lat temu gmina podjęła rozmowy z koleją na temat dobudowania kładki dla pieszych do mostu kolejowego. Zgody jednak nie uzyskała.
Według GDDKiA byłoby natomiast możliwe dobudowanie kładki do mostu kołowego. Dyrekcja przeanalizowała parametry techniczne i przygotowała wstępny projekt, koszt oszacowała na ok. 1,5 mln zł. Niestety, w planach GDDKiA nie ma takiej inwestycji – nawet gdyby gmina zdecydowała się w niej partycypować finansowo.
SB
Komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami internautów. Redakcja Nowego Wyszkowiaka nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie możliwość przeredagowywania fragmentów komentarzy w sposób nie zmieniający ich przekazu, a w szczególnych przypadkach usuwania fragmentów lub całych komentarzy. Nie będziemy publikować opinii, które są wulgarne, obraźliwe, naruszające zasady współżycia społecznego, zawierają adresy www i e-mail oraz dane osobowe i teleadresowe, obrażają osoby publiczne, obrażają inne osoby uczestniczące w dyskusji, mogą łamać prawa autorskie, nie są zgodne z tematem komentowanego artykułu.
2014-08-10 11:12
~...
Najbardziej prawdopodobne, że naszą kładkę postawią w Serocku. Tam się władzy jakoś wszystko opłaca.
2014-08-09 21:33
~aga
GDDKiA uwaza ze jest mozliwe ale na terenie PKP.Jakies to dziwne!
2014-08-07 20:33
~()
jest jeszcze jedna opcja...
2014-08-07 12:07
~Mieszko
BETON i tyle!
2014-08-06 22:37
~vn
GDDKiA niereformowalny urząd.